جابر سخراوى در زندان شیبان اهواز نیازمند رسیدگی پزشکی است

چهارشنبه, 8ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

jaber-sakhravi-300x191

پس از دوبار سکته، حال عمومی جابر سخراوی زندانی امنیتی ۳۰ ساله در زندان شیبان اهواز نامناسب گزارش شده است. وی از سال ۹۳ جهت گذران محکومیت حبس ۱۴ سال و شش‌ماهه خود در زندان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جابر سخراوى (صخراوی) فرزند گحامى ۳۰ ساله، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و از اهالى «کوى علوى» شهر اهواز، در تاریخ ۴ فروردین‌ماه سال ۹۳ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در خیابان خشایار اهواز بازداشت شد.

این فعال عرب به‌مدت حدود سه‌ماه در سلول‌های انفرادی بازداشت‌گاه اداره اطلاعات تحت شکنجه بود و در تاریخ ۲۷ خرداد همان سال به دلیل وخامت حالش به زندان کارون اهواز منتقل شد.

یک منبع مطلع در این باره به هرانا گفت: “جابر سخراوى در بازداشت گاه اداره اطلاعات بشدت شکنجه شده بود بطورى که این شکنجه ها باعث فلج سمت راست بدن او شده و هم اکنون حتى پاى راست او کوتاه شده است. وی توسط ماموران اطلاعات بوسیله باتوم برقى بشدت شکنجه شده بطورى که آثار شکنجه و سوختگى بر روى کمر و پاهاى وى تا کنون موجود است. در اثر این شکنجه هاى شدید و قرون وسطایی، جابر از درد کلیوى، ورم بیضه‌ها و درد مجارى ادرار رنج مى برد و بینایی او ضعیف شده است. شکنجه هاى فیزیکی و روانى ماموران اداره اطلاعات بر جابر سخراوى طورى بوده که تا دو ماه بعد از انتقال از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون خونریزى معده داشته و وضعیت او روز به روز وخیم تر مى شود.”

این منبع مطلع هم‌چنین در ادامه تاکید کرد: “استفاده از داروهاى آرام‌بخش بر وضعیت روانی جابر سخراوى که قربانی شکنجه است تاثیر زیادى گذاشته و درحال‌حاضر در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) در اثر کوچکترین بحث و گفتگو باعث خشم و عصبانیت و درگیری با دیگران مى شود.”

پیش تر هرانا به نقل از یکی از نزدیکان آقای سخراوی گزارش کرده بود “جابر سخراوی به اتهام حمل مواد منفجره خام بازداشت شده است. وی در ابتدای دستگیری ماموران را در جریان بیماریش که‌ام اس است قرار میدهد، ولی آنها بدون توجه به بیماریش او را تحت شکنجه‌ قرار میدهند که سکته میکند و او را به بیمارستان زندان می برند، ولی بعد ازچند روز او را مجددا به زندان برمی گردانند و به شکنجه‌هایشان ادامه میدهند که برای بار دوم سکته میکند ویک طرف بدنش فلج میشود هر چند خانواده او وقوع سکته را رد می کنند و فلج شدن بدن را صرفا ناشی از اعمال شکنجه می دانند.”

خانواده جابر سخراوى تلاش‌هاى زیادى جهت گرفتن مرخصى براى معالجه او در بیمارستان کرده‌اند اما تا کنون موفق نشدند و با درخواست آن‌ها براى چند بار توسط دادگاه انقلاب موافقت نشده است.

جابر سخراوى در دادگاه انقلاب اهواز توسط «قاضی شعبونی» به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» از طریق محاربه به ۱۴ سال و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پرونده جابر سخراوى هم‌اکنون در شعبه ۱۶ دادگاه تجدید‌نظر استان خوزستان توسط «قاضى کوشا» دردست بررسی است.

این زندانی بیمار در پی تعطیلی زندان کارون اهواز به زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزی اهواز) این شهر منتقل شد.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.