بی توجهی به وضعیت سلامتی محمد جراحی در زندان تبریز

چهارشنبه, 8ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

mohammad-jarahi-300x191

محمد جراحی فعال سندیکایی-کارگری که در زندان تبریز به سر می برد از فقدان سلامت در رنج با اینحال از رسیدگی کافی به امکانات و خدمات پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکان بهداری زندان تبریز رسیدگی لازم به وضعیت محمد جراحی که از بیماری‌های «فشار خون بالا»، «قند خون بالا» و «چربی خون» و همچنین عارضه گردن در رنج است را انجام نمی‌دهند و از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان جهت آزمایش و درمان علیرغم پیشرفت مشکلات پزشکی وی خودداری می‌کنند.

یکی از نزدیکان این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای جراحی از بیماری‌های قند بالا، فشار خون بالا و چربی خون در رنج است و در صورت مراجعه به بهداری زندان، تعدادی قرص ساده برای او می‌نویسند که تاکنون هیچ تاثیری در درمان وی نداشته است.”

وی که از چهار سال پیش تا کنون دچار عارضه بیماری از ناحیه گردن شده است طبق گفته‌های پزشک باید برای تشخیص نوع بیماری نمونه برداری پیشرفته شود با اینحال در طی این سالها مسئولین زندان به غیر از سی تی اسکن با انجام آزمایشات پیشرفته علیرغم ضرورت آن موافقت نکرده‌اند.

این فعال کارگری از کارکنان سابق عسلویه در سال ۹۰ به دلیل فعالیت های سندیکایی و کارگری به اتهامات “تشکیل گروه غیرقانونی مخالف نظام”، “مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت” و نیز “توهین به رهبری” در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز توسط «قاضی حملبر» جمعا به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

محمد جراحی در دی ماه سال ۱۳۹۰ به همراه دیگر فعال کارگری شاهرخ زمانی برای اجرای محکومیت خود بازداشت شد، وی هم‌اکنون آخرین ماه‌های حبس خود را در بند هشت کاردرمانی زندان تبریز می‌گذراند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.