هشدار قریب الوقوع بودن اعدام سامان نسیم و محمد عبدالهی

جمعه, 10ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

saman nasim abdollahi-300x191

مسئولین زندان ارومیه در ادامه تحولات غیرمعمول روزهای اخیر این زندان، با احضار چهار زندانی از جمله سامان نسیم، محمد عبدالهی و دو زندانی غیرسیاسی دیگر به آنها هشدار دادند با توجه به اتخاذ رویه جدید دستگاه قضایی و سازمان زندانها در ارومیه و با عنایت به قطعیت احکام اعدام آنها مدت زیادی به اجرای احکام اعدام آنها نمانده‌ است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سامان نسیم و محمد عبدالهی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام مورخ ۷ اردیبهشت ماه به حسینه زندان احضار شدند و رئیس زندان با حضور پرسنل مددکاری به آن‌ها گفت “وضعیت شما از باب اجرای حکم قرمز است و تنها کاری که می‌توانید بکنید، تقاضای عفو است.”

همچنین هژیر ایران‌نژاد و سلیمان محمدی از بند ۱۲ به ترتیب با اتهامات قتل و حمل مواد مخدر دیگر زندانیان محکوم به اعدام، نیز در کنار دو زندانی سیاسی فوق احضار و به آنها نیز گفته شده اجرای حکم‌تان نزدیک است و بهتر است با تقاضای عفو یا اقدامات حقوقی برای نجات خود تلاش کنید.

روز گذشته هرانا گزارش کرده‌بود دست‌کم یکصد زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه فراخوانده شدند و به آن‌ها اعلام شده تا سه ماه آینده «تکلیف‌تان» روشن می شود.

سامان نسیم کودک – مجرم متولد ۲۶ آذر ۱۳۷۲ در ماه آوریل ۲۰۱۳ در حالی که در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشت بازداشت و به اعدم محکوم شد، حکم اعدام او هفتم اردی‌بهشت ماه سال ۹۲ از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسون کردستان و مشارکت در عملیات نظامی تایید شد.

محمد عبدالهی ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام وی، پس از تایید در دیوان عالی کشور در فرودین ماه سال ۹۳ به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.

لازم به ذکر است رویه غیرمعمول فراخوانی دسته جمعی زندانیان محکوم به اعدام در زندان ارومیه باعث ایجاد موجی از نگرانی بین خانواده ها، زندانیان محبوس در زندان و فعالین حقوق‌بشری شده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.