اعتصاب غذا با گچ‌ گرفتن‌ اعتراضی سر در زندان ارومیه

شنبه, 11ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

etesab ghaza ba gach gereftan-300x191

امید رحمانی از زندانیان جرایم مالی زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به وضعیتش و عدم پاسخگویی مسئولین روز گذشته اقدام به اعتصاب غذا و امروز «گچ گرفتن» سرش نمود. پس از این اقدام وی توسط مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شد. وضعیت این زندانی نگران کننده ارزیابی میشود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید رحمانی از زندانیان جرایم مالی زندان ارومیه که مدعی است حبسش تمام شده اما به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت جریمه از آزادی وی جلوگیری می‌شود، روز گذشته مورخ ۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد و امروز اقدام به گچ گرفتن سرش نمود.

یک منبع نزدیک به خانواده رحمانی با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “امید زندانی مالی در زندان ارومیه است و مدت‌هاست حبسش تمام شده و به دلیل وجود جریمه مالی ۱۵۰ میلیون تومانی از آزادی وی جلوگیری می‌شود و حتی به‌ وی مرخصی هم نمی دهند.”

این منبع در ادامه افزود: “امید از سال ۹۰ در زندان است و دیگر توان ماندن در آن‌جا را ندارد. از لحاظ روحی بسیار آسیب دیده و دور روز قبل دست به اعتصاب غذا زده و دیروز نیز در اقدامی اعتراضی با تهیه مقداری گچ در زندان، سر خود را گچ گرفته که این کار می تواند آسیب جدی به مغزش برساند. درپی این اقدام امید را سریعا به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.”

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: “امید حتی تهدید کرده اگر این اقدامات نیز کارساز نبود در حضور زندانیان و مسئولین زندان دست به خودسوزی خواهد زد.”

پیش‌تر هرانا گزارش کرده‌بود امید رحمانی و زندانی دیگر مالی رسول شکری با وضعیتی مشابه در اسفندماه در اعتراض به وضعیت‌شان دست به اعتصاب زده‌اند اما توسط مسئولین زندان «برای درس عبرت دیگر زندانیان» به درب سلول‌های انفرادی به‌مدت ۴۸ ساعت زنجیر شده‌ و سپس به داخل سلول منتقل شدند.

شایان ذکر است، امید رحمانی همچنین در سال ۱۳۹۲-۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در زندان به سه ماه و یک روز حبس نیز محکوم شده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.