وضعیت جسمی جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی پس از اعتصاب غذا

چهارشنبه, 15ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

Azimzadeh-Abdi

وضعیت جسمی جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی پس از اعتصاب غذا

با گذشت ۵ روز از آغاز اعتصاب جعفرعظیم زاده واسماعیل عبدی در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت های حق طلبانه کارگران و معلمان که مقاومت در برابر تعرضات بی وقفه دولت به معیشتشان است ؛ موجی از حمایتها و پشتیبانی های گسترده را بدنبال داشته که همچنان ادامه دارد.

این حمایت های وسیع از مطالبه قانونی و حق طلبانه آنها با ابراز نگرانی از صدمات وارده به جسم وجان این عزیزان همراه بود.
در آخرین خبر دریافتی از وضعیت این دو رهبر جنبش های کارگران و معلمان علیرغم روحیه بالا و انگیزه قوی و مصمم در رسیدن به خواسته هایشان اما آثار تحریم غذا اثرات و کمبودهای خودرا بر جسمشان آشکار کرده و در آخرین کنترل پزشکی هر دو با کاهش فشار خون و کم کردن وزن بین دو تا سه کیلوگرم روبرو بوده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران همصدا با تمامی حمایت کنندگان اعم از کارگران و معلمان و تشکلها و شخصیت ها و اقشار مختلف در پشتیبانی از این خواست عمومی مبنی بر رد اتهامات امنیتی از فعالیتهای معیشتی مزد بگیران جامعه؛ُ قوه قضاییه را مسول عواقب و تبعات ناشی از بی توجهی به خواست آنها وادامه اعتصاب غذا و صدمات جسمی و روحی بر اعتصاب کنندگان میداند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
۱۴ اردیبهشت ۹۵

***

حمایت جمعی از پرستاران تهران از خواسته های اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

ما پرستاران به خاطر شرایط سخت کار و بهره کشیهائی که از ما می شود و نیز به خاطر اینکه حاصل کار و زحمتمان به جیب چپاولگران می رود، فرقی با کارگران کارخانه ها نداریم و خود را کارگران بخش خدمات بهداشتی می دانیم. ما هم مثل همه کارگران و معلمان زیر خط فقر زندگی می کنیم. می دانیم که کسانی مثل اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده از همه کارگران، معلمان، پرستاران و بیکاران دفاع کرده اند و حالا در زندان هستند.می دانیم که تشکیل پرونده های به اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم برای این جور فعالینی به خاطر ساکت کردن ماست که زندگی با فقر و نداری را قبول کنیم و هیچی نگوئیم. این دو فعال زندانی از روز دهم اردیبهشت در اعتراض به پرونده سازیهای امنیتی اعتصاب غذا کرده اند و سلامتیشان در خطر است. ما خواهان برآورده کردن خواست جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی هستیم تا هر چه زودتر به اعتصاب خود پایان دهند.

جمعی از پرستاران تهران
۱۴ اردیبهشت ۹۵
منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

***

حمایت کارگران ساختمانی در تهران از خواستهای برحق جعفر عظیم زاده واسماعیل عبدی

ما کارگران ساختمانی واز امضا کنندگان طومار اعتراضی ۴۰ هزارنفری ، حمایت خودرا از خواسته های بر حق و قانونی جعفرعظیم زاده(رئیس وهیت مدیره اتحادیه ازاد گارگران ایران) واسماعیل عبدی(رئیس کانون صنفی معلمان)که در زندان به سر میبرند،اعلام میکنیم.

این دو رهبر جنبش کارگری در اعتراض به شرایط فلاکتباری که بر زندگی اکثریت قاطع جامعه ایران نزدیک به چهار دهه سایه افکنده است توسط صاحبان سرمایه و زیر چتر حمایت سرکوبهای عریان و سازمانیافته همه دستگاههای دولتی همچون دیگر رهبران جنبش کارگری به زندان نا حق طولانی مدت محکوم شده و اعتصاب غذای خود را علیه پرونده سازیها وامنیتی کردن فعالیت های حق طلبانه کارگران و معلمان، شروع کرده اند.

اعتراض به تنگناها وفشار های معیشتی و دفاع از سطح زندگی حق طبیعی کارگران در همه جای جهان است وهرنوع اتهامات واهی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی وپرونده سازیهای امنیتی را محکوم می کنیم.

اعتراض به سرمایه داران وقدرتهای حامی آنان که با هجوم به سطح معیشت و رفاه عمومی، امنیت جامعه و زندگی مردم را به مخاطره میاندازند اقدامی درجهت تامین امنیت زندگی مردم است .در نتیجه اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” حربه ای برای خاموش کردن و زمینگیر ساختن جنبشهای کارگری و اجتماعی است . ما ضمن نگرانی از ادامه اعتصاب غذای فعالین جنبش کارگری که اکنون صدای اعتراض کارگران و معلمان هستند، خواهان آزادی فوری همه زندانیانی هستیم که به خاطر همین پرونده سازیها در زندان به سر میبرند.

جمعی از کارگران ساختمانی در تهران
۱۴ اردیبهشت ۹۵
منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.