لغو همایش رنج کودکان در ایران معاصر در دانشگاه تهران

دوشنبه, 27ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

Ranj-koodakan-300x191

همایش دو روزه «رنج کودکان در ایران معاصر» که قرار بود در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شود، با دستور حراست این دانشگاه لغو شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قرار بود در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری و در آستانه یک سالگی گروه «رهایی» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران همایش دو روزه «رنج کودکان در ایران معاصر» برگزار شود که برگزار کنندگان این همایش روز شنبه در تماس تلفنی از معاونت فرهنگی این دانشگاه با دستور لغو این همایش توسط حراست دانشگاه روبرو شدند.

یکی از دست‌اندرکاران این همایش در گفتگو با گزارشگر هرانا درباره جزئیات و دلایل لغو این همایش گفت: “جزئیات خاصی را هم به خود ما نگفتند، دلیلی هم نگفتند و فقط شنبه عصر از معاونت فرهنگی تماس گرفتند که حراست دانشگاه گفته برنامه نباید برگزار بشود و به همین دلیل لغو شده.”

به گفته یکی دیگر از مطلعین این همایش، محل برگزاری «همایش رنج کودکان در ایران معاصر» قرار بود در سالن مطهری باشد “سالن مطهری سالنی است که برای اجرای مراسم نیازمند مجوز رسمی است. اما مسئولین علی‌رغم صدور مجوز و انجام کلیه اقدامات اداری و هماهنگی، در دقیقه ۹۰ برگزاری آن را لغو کردند و حتی به قوانین خودشان پایبند نیستند.”

شایان ذکر است، بنابر اعلام برگزارکنندگان همایش، گروه رهایی «با حمایت و همدلی» کانون یاریگران شریف، هفتۀ آینده همین نشست را با همین جزئیات در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد کرد و جزئیات آن‌را به زودی اطلاع رسانی خواهند کرد.

گروه رهایی متشکل از چهار واحد انتشارات، آموزش، پژوهش و مداخلات، با شعار “به سوی آموزش رهایی‌بخش”، گروهی فعال در حمایت از حقوق کودکان در ایران است. در قسمتی از «درباره‌ ما» این گروه می خوانیم: “در این فضای مه‌آلود، ما مردان و زنانی هستیم که شمعی در دست داریم و تلاش می‌کنیم آن را از گزند طوفان قدرت دور نگه داریم، تا شاید بتوانیم کورسوی این نور را به کودکانی برسانیم که زیر چرخ‌های سیستم له شده‌اند.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.