تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان وارد پنجمین روز خود شد

سه شنبه, 28ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

daneshjuyan-zanjan

تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به مشکلات صنفی وارد پنجمین روز خود شد. این تحصن تا زمان برآورده شدن تمامی مطالبات ادامه خواهد یافت.

به گزارش ۲۷اردیبهشت خبرگزاری دانشجو، روز گذشته در چهارمین روز از تحصن، دانشجویان دانشگاه زنجان در راستای پیگیری برخی مطالبات صنفی، بدوی و به حق خود پس از ادامه تحصن تا بعد از ظهر دیروز همچون روزهای گذشته به گفتوگو و رأیگیری پیرامون نحوه ادامه راهی که برای استیفای حقوق خود بدان گام نهادند، پرداختند.

مقرر شد محل تحصن شب گذشته از سلف ۳ (خوابگاه برادران) به سلف ۴ (سلف مرکزی دانشگاه) انتقال یابد. همچنین با نظر متحصنین تصمیم بر آن شد تا با حضور معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برای پاسخگویی به متحصنین در مقابل عدم اجرای این سادهترین حق دانشجویان، که در بعضی موارد در اکثر دیگر دانشگاههای سراسر کشور رعایت میشود مخالفتی صورت نگیرد. این تصمیم به علت بیانات شب گذشته مسئولین مبنی بر اجرای ۵ بند از مطالبات متحصنین اتخاذ شد.

این تحصن در شب گذشته که با درخواست و بعضاً تهدیدهای تلویحی مسئولان برای عدم حضور دانشجویان در این سلف در ساعات اولیه شب همراه شده بود، به راه خود مجدانه ادامه میداد؛ اما با افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان معترض نسبت به شبهای گذشته تهدیدها نیز رنگ باختند و معترضین مصمم تر گشتند.

دگر بار با تصمیم و رأی متحصنین مقرر شد اعضای شورای صنفی دانشگاه زنجان از ورود به سلف مرکزی در زمان پاسخگویی مسئولان منع شوند. این تصمیم از آن علت بود که اعضای شورای صنفی که دست در دست مسئولان غیر پاسخگو آمدند و با آنان به دانشجویان پشت کردند، در مصاحبههای خود دانشجویانی را که قرار است از حقوق آنان دفاع کنند، دستنشانده عوامل بیرونی خواندند. این افراد شب گذشته در همان اندک حضور خود با عربدهکشی و عکاسی از متحصنین سعی بر متفرق کردن دانشجویان داشتند؛ اما چیزی جز بیآبرویی عایدشان نشد.

در ساعت ۱۱:۳۰ شب آقایان نجفیان (معاون دانشجویی)، ملکی (مدیر امور مالی)، قوامی (مدیر امور دانشجویی) و قاسمی در جمع معترضین حضور پیدا کردند. این افراد ابتدا اصرار داشتند که صرفاً با حضور اعضای شورای صنفی با دانشجویان گفتوگو خواهند کرد؛اما با مقاومت متحصنین مواجه شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه صحبتهای خود را با پراکندهگویی و تلاشهای پی در پی اما بی حاصل برای انحراف موضوع حضورشان که همان پاسخگویی در مقابل مطالبات دانشجویان بود آغاز کردند. اما با تذکرات متعدد دانشجویان معترض مواجه شدند. وی ظاهراً به ناچار و پس از مشاهده اعتراض دانشجویان به صحبتهای وی بالاخره به خود مطالبات پرداختند و با اولین بند از مطالبات، «رایگان شدن ژتون فراموشی بدون محدودیت در دفعات زمانی» که اولین بند از خواستههای معترضین بود کمی از پراکندهگویی فاصله گرفتند.

با گذشت حدوداً دو ساعت از این گفتوگو که صرفاً بند اول مطالبات در آن مطرح شد، نظر تمامی معترضین بر آن بود که معاون دانشجویی صرفاً با استدلالهای غیرمنطقی و دروغگویی آشکار در مقابل چشمان حیرتزده دانشجویان هیچ تلاش معنی داری نمیخواهد در به ثمر رسیدن این مطالبات صورت دهد. در نتیجه متحصنین در ساعت دو شب دیگر دلیلی برای ادامه گفتوگو نیافتند و در همان سلف مرکزی به ادامه تحصن تا زمان برآورده شدن مطالبات خود پافشاری کردند.

لازم به یادآوری است، این تحصن تا زمان برآورده شدن تمامی مطالبات ادامه خواهد یافت.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.