اعتصاب غذای سهیل بابادی در اعتراض به انتقال تنبیهی

سه شنبه, 28ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

soheil babadi

سهیل بابادی زندانی محبوس در زندان رجایی‌شهر در اعتراض به انتقال تنبیهی و همراه نداشتن وسایل شخصی‌اش از جمله داروهایش دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی در اعتراض به انتقال تنبیهی‌اش به سالن ۷ اندرزگاه ۳ زندان رجایی‌شهر بدون وسایل شخصی‌اش از روز گذشته در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

یکی از نزدیکان سهیل بابادی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “سهیل را که در بین زندانیان عادی بود به سالن ۷ اندرزگاه ۳ فرستاده اند. بدون هیچ وسایلی و لباس و هر چیزی که آدم برای وسایل شخصی نیاز دارد. وی بیمار است و مشکل کلیه دارد حتی داروهایش را هم نگذاشته‌اند ببرد.”

این منبع مطلع در مورد علل این انتقال در ادامه افزود: “در پی یک دعوای ساختگی که برای او ایجاد کرده اند و بدون هیچ دلیل و مدرکی به صورت خودسرانه آقای امیریان معاون زندان رجایی‌شهر دستور این اقدام را داده‌است و تنها مستند آن‌ها قسم قرآن خوردن یک متهم هست بدسابقه می باشد.”

وی همچنین تصریح کرد: “پیگیری برای حل مشکل از اقای مردانی شده ولی پاسخ حاصل نشده است. کاملا مشخص است دعوا ساختگی هست. به دروغ گفته اند سهیل موبایل دارد در حالیکه اصلا در این مدت خانواده وی با او با موبایل صحبت نکرده‌اند.وقتی سالن تلفن عمومی دارد و می دانند که سهیل موبایل ندارد ایشان چرا باید دروغ بگوید؟”

این منبع نزدیک به آقای بابادی در پایان تاکید کرد: “سهیل با وجود بیماری کلیه از دیروز اعلام اعتصاب غذا کرده‌است. یک سری آزار و اذیت ها دیگر آن‌جا باب شده و واقعا سهیل با آن وضع بدون هیچ وسیله ای که منتقل شده خیلی ناراحت کننده هست و اعتصاب غذا تنها راه اعتراضش است. در ضمن برای وی هنوز حکمی در دادگاه تجدیدنظر صادر نشده‌است.”

هرانا گزارش کرده بود در روز ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری، پس از چهارسال، آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر «سهیل بابادی» زندانی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، به ریاست قاضی پورعرب برگزار شد.

سهیل بابادی، زندانی محبوس در زندان رجائی شهر که از عفونت کلیه و سنگ کلیه در زندان رنج می برد، از امکان درمان و اعزام به بیمارستان محروم بوده و به دلیل عدم نهایی شدن حکم، به وی مرخصی جهت خروج از زندان و درمان داده نمی شود.

بابادی در تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۹۱ و به دلیل نوشتن قطعاتی طنز در صفحه فیس بوک “کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” بازداشت شد. بابادی که در دادگاه کیفری استان به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس محکوم شده است به تازگی طی حکمی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به هفت سال زندان دیگر محکوم شد،

او در شهریور ۱۳۹۲ در نامه ای از زندان که توسط هرانا منتشر شد، از ضرب و شتم و اتهامات جنسی و خانوادگی توسط بازجویانش برای تحت فشار قرار دادن او جهت اخذ اعتراف خبر داده و گفته بود که بر اثر این فشار و تهدید ها، همسرش طفل ۴ ماهه را که باردار بود سقط کرده است. بابادی در این ارتباط در نامه خود می گوید: “بازجو هم پس از شنیدن این خبر در حین مکالمات تلفنی ما ( تلفن همسرم توسط اطلاعات سپاه شنود میشود) نزد من آمده و با ابراز خوشحالی گفت حتما این بچه حرامزاده بوده که به این سرنوشت دچار شده.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.