افغانستان: رهبر طالبان در حمله هوایی کشته شد؛ “ویزای ایران و عربستان در گذرنامه مقتول”

یکشنبه, 2ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

اداره اطلاعات افغانستان یا “ریاست عمومی امنیت ملی” تایید کرد که ملا اختر منصور، رهبر گروه طالبان افغانستان در حمله هوایی پهپادی آمریکا در پاکستان، نزدیک مرز افغانستان کشته شد.

بیانیه این سازمان که روز یکشنبه در حساب های توییتر و فیسبوک رسمی آن منتشر شد می گوید: “رهبر طالبان، ملا اختر منصور در حمله هوایی دیروز در ساعت ۳:۴۵ بعد از ظهر در دالبندین، بلوچستان کشته شد.”

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در سفر به میانمار گفت که منصور به خاطر آنکه تهدید حتمی علیه پرسنل آمریکایی و غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغان بود، و همچنین به طور مستقیم مخالف مذاکرات صلح بود، هدف قرار گرفت.

همزمان پزشکان در کویته، مرکز بلوچستان پاکستان تایید کردند که اجساد دو نفر را که در مناطق دور افتاده مرزی که صحنه حمله هوایی آمریکا بوده، دریافت کرده اند.

دکتر رشید جمالی، از مقامات بیمارستان شهری کویته به صدای آمریکا گفت افراد محلی اجساد این دو نفر را از مناطق مرزی به کویته منتقل کردند.

جمالی گفت بر اساس اسناد هویت یکی از آنها محمد اعظم، راننده تاکسی و دیگری ولی محمد، یک مسافر است. شاهدان گفته اند که این تاکسی در حمله هوایی بعد از ظهر شنبه هدف قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی “خبر ۹۲” پاکستان، تصاویر یک خودروی نابود شده و گذرنامه همراه مسافر کشته شده را نشان داد که دارای ویزای ایران و عربستان است. تصویر روی گذرنامه نیز مشابه تصویر منصور بود. برخی از منابع طالبان این موضوع در گفتگو با صدای آمریکا تایید کردند.

با این حال، سخنگویان طالبان که معمولا برای اظهار نظر برای رسانه ها آماده هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته قابل دسترس نبوده اند.

مقامات پاکستان که چند سال پیش نیز شاهد حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در این کشور بودند، در مورد حمله روز شنبه که رهبر طالبان افغانستان در آن کشته شد، به طور رسمی سخنی نگفته اند.

دفتر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در کابل روز یکشنبه بیانیه ای صادر کرد که گفته است دولت افغانستان مشغول بررسی جزئیات نهایی عملیات هوایی است و با مشخص شدن نتایج، آن را به اطلاع عموم می رساند.
از: صدای آمریکا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.