‎ تخریب پارک فرهنگ پیرانشهر و اعتراض شهروندان / سند + ویدئو

جمعه, 7ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

eteraz park viranshahr 2-300x191

فضای سبز “پارک فرهنگ” در شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی در پی اختلاف مدعی مالکیت زمین و شهرداری این شهر روز چهارشنبه ۵ خردادماه تخریب شد. در پی این اقدام ساکنین این محل دست به اعتراض زدند. تاکنون مسئولین هیچ‌گونه توضیحی در این رابطه نداده اند و شهروندان معترض نیز برنامه اعتراضی خود را روز شنبه ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به دلیل کم‌کاری شهرداری پیرانشهر و عدم جلب رضایت مالک زمین، فضای سبز پارک فرهنگ این شهر توسط شهرداری تخریب شد.

یکی از شهروندان مطلع این محله به هرانا گفت: “این پارک را قبلا شهرداری از صاحب ملک خریداری کرده بوده اما به‌خاطر کم‌کاری شهرداری که پرونده را کامل و به رسمیت نبسته و همین طور در بایگانی دادگاه رها شده بود. صاحب ملک دوباره پرونده را به جریان انداخت.”

این شهروند در ادامه خاطرنشان کرد: “یک مرتبه دیگر نیز این اتفاق افتاد ولی شهردار قول توافق داده بود. اما این بار درپی عدم توافق اقدام به تخریب فضای سبز این پارک کردند.”

قرار است شهروندان معترض روز شنبه هشتم خرداد از ساعت ۹ صبح از پارک فرهنگ تا مقابل شهرداری و فرماندار این شهر با پلاکاردهای اعترضی پیاده روی کرده و اعتراض خود را به گوش مسولین برسانند.

لازم به ذکر است پارک فرهنگ پیرانشهر در سال ۸۱ ایجاد شد و پس از ۱۴ سال از طریق قطع درختان، تخریب فضای سبز، تجهیزات و دیوارکشی آسیب دید،

یکی دیگر از شهروندان معترض تاکید کرد “دقیقا نصف پارک با همه درختان، گل ها و فضای سبزش نابود شد. سئوال ما شهروندان این است که چرا باید مسئولان اجازه بدهند کار به اینجا برسد؟”

ویدیو پیش رو راوی صحنه های تخریب، مقایسه قبل و بعد از تخریب و همینطور اشاره به تجمع شهروندان است.

لینک ویدیو در یوتوب:

sanad park iranshahr

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.