انتقاد دولت آلمان از شلاق‌زدن دانشجویان در ایران

دوشنبه, 10ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

koflerمسئول امور حقوق بشر در دولت آلمان از شلاق زدن دانشجویان در ایران به شدت انتقاد کرد و آن را رفتاری “غیرانسانی و ظالمانه” از سوی دستگاه قضایی این کشور خواند. این دانشجویان فارغ‌التحصیلی خود را جشن گرفته بودند.

هفته گذشته دادستان قزوین اعلام کرد ۳۵ جوان به جرم شرکت در یک مهمانی شبانه در باغی در اطراف شهر قزوین بازداشت شده و بلافاصله با ۹۹ ضربه شلاق مجازات شدند.

اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، جرم این جوان‌ها را “هنجارشکنی” نامیده و گفته حکم ۹۹ ضربه شلاق برای تمام این افراد یک روز بعد از دستگیری آنها اجرا شده تا به گفته او “درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند”.

“بربل کوفلر” مسئول امور حقوق بشر در دولت آلمان رو دوشنبه (۳۰ مه/ ۱۰ خرداد) این رفتار مقام‌های قضایی ایران با جوانان ایران را “غیرانسانی و ظالمانه” خواند و از آن انتقاد کرد.

خانم کوفلر گفت، به دلیل سرعت عمل قوه قضاییه در محاکمه و مجازات این ۳۵ جوان، تردید جدی وجود دارد که قانون و حقوق اساسی این جوانان در این محاکمه رعایت شده باشد.

دانشجویایی که دادستانی قزوین آنها را جلب و مجازات کرده، به‌طور دسته‌جمعی پایان دوره تحصیلی خود را جشن گرفته بودند. در اثنای این جشن و شادمانی، همه آنها بازداشت و به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می‌شوند. این حکم بلافاصله و همانجا به اجرا گذاشته می‌شود.

اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادعا کرده که دانشجویان شرکت‌کننده در جشن “نیمه عریان” بودند، “مشروبات الکلی” مصرف کرده و “رفتار منافی عفت” داشته‌اند.

از: دویچه وله

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.