فعال کارگری جعفر عظیم زاده در ۴۴ مین روز اعتصاب غذا دچار بیهوشی گردید

یکشنبه, 23ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

jafar-azimzadeh

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فعال کارگری جعفر عظیم زاده در ۴۴ مین روز اعتصاب غذا به زمین افتاد و برای مدتی بیهوش شد. اما زندانبانان ولی فقیه از معاینه و درمان وی خوداری نمودند و او را به حال خود رها نموده اند.

روز شنبه ۲۲ خرداد ماه فعال کارگری جعفر عظیم زاده در ۴۴ مین روز اعتصاب غذا در حالیکه در سلول خویش ایستاده بود تعادلش به هم خورد و به زمین افتاد و متعاقب آن برای مدتی در بیهوشی فرو رفت و همبندیان وی با انجام کمکهای اولیه او را به هوش آوردند . زندانبانان ولی فقیه از هرگونه رسیدگی اولیه پزشکی و انتقال وی به بهداری خوداری نمودند. وضعیت فعال کارگری زندانی جعفر عظیم زاده بسیار حاد می باشد و دچار کاهش وزن ، کاهش چشمگیر بینایی،ضعف شدید، سرگیجه وسردردهای شدید شده و همچنین از نارحتی کلیوی شدیدا رنج می برد.

بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه تمامی امکانات پزشکی را از او سلب نموده اند و بیش از یک هفته است که امدادگران را از معاینه و چک فشار خون وی و سایر اقدامات پزشکی منع کرده اند و عملا برای حذف فیزیکی این فعال کارگری گام برداشته اند . بازجویان وزارت اطلاعات پس از اینکه تمامی طرفندهای فریب کارانه آنها به منظور تن ندادن به خواسته های انسانی و اولیه این فعال کارگری به شکست انجامید حال به بایکوت درمان پزشکی و به حال خود رها نمودن وی روی آورده اند .

از طرفی دیگر صبح امروز خانواده فعال کارگری همراه با فعالین کارگری دیگر و فعالین معلمین در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته های به حق و اولیه این فعال کارگری و قصد حذف فیزیکی وی در مقابل زندان اوین دست به اعتراض زدند و خواهان آزادی وی شدند.

لذا بر ماست که با گسترش اعتراضات داخلی و بین المللی هموطنان و سازمانهای حقوق بشری مانع از حذف فیزیکی این فعال کارگری شویم و بر رژیم ولی فقیه فشار آوریم که به خواسته های اولیه و انسانی این زندانی سیاسی تن دهد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات به منظور حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای ممانعت از حذف فیزیکی این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ برابر ۱۱ ژون ۲۰۱۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.