عدم پرداخت ماهها حقوق کارگران

دوشنبه, 7ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

ekhraj

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه پارس نئوپان

هیئت مدیره شرکت تولیدی پارس نئوپان ۱۰۰نفرازکارگرانش را اخراج کرد. این کارگران درپی اطلاع از این تصمیم هیئت مدیره دست به تجمع اعتراضی مقابل کارخانه زدند.

به گزارش تنکابن۲۴،یکی از کارگران به نمایندگی از دیگر همکارانش اظهار کرد: از یک سال پیش تاکنون، زمزمههایی مبنی بر بروز مشکلات مالی در شرکت و درنتیجه اخراج و تعدیل جمعی از کارکنان و کارگران پارس نئوپان به گوش میرسید، لذا با توجه به میزان سود سرشار این شرکت در سالهای گذشته و درحالیکه خط تولید این کارخانه همهروزه مشغول به تولید و فروش محصولات خود بود، باور این شایعات امری دشوار و غیرممکن به نظر میرسید.

وی گفت: نزدیک به یک ماه پیش، عدهای از کارکنان و کارگران شرکت که از حق مرخصیهای خود در طی ماههای قبل استفاده نکرده بودند، در پی تصمیم هیئتمدیره شرکت و بهصورت اجباری به یک مرخصی یکماهه رفته و با این اقدام عملا از محیط کارخانه دور شدند.

دردآورترین نوع اخراج با اجرای ترفند

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت در پایان روز مرخصی و هنگام ورود به محوطه شرکت با ممانعت نگهبانی و مشاهده نام خود در لیست اخراجیهای شرکت مواجه شدند.

جوان دیگری از کارگران اخراجی شرکت پارس نئوپان، در گوشهای تنها نشسته است و سر در گریبان، با خود سخن میگوید.

نزدیک میشوم و حالش را میپرسم. با لحنی نگران و مضطرب میپرسد به نظر شما امکان دارد بار دیگر ما به کار خود بازگردیم؟! آخر من زن و بچه دارم و کرایهخانه میدهم، چگونه خبر بیکاری و اخراج خود را به همسرم بدهم؟! باور کنید پول خرید یک کیلو میوه را هم ندارم. هرماه تنها ۳۰۰ هزار تومان برای خرید پوشاک بچهام هزینه میکنم، چگونه به خودشان این اجازه را میدهند که با سرنوشت یک جوان و زن و بچه بیگناهشان بازی کنند؟!

سپس بلند میگوید: مطمئن باشید به حرمت همین ماه عزیز قسم، زن و بچه همه این کارگران اخراجی، هنگام اذان و پای سفره افطار، عاملان این بدبختی را نفرین خواهند کرد.
در این میان رئیس بخش اداری شرکت پارس نئوپان بهمنظور آرام کردن کارگران و متقاعد ساختن آنها جهت متفرق شدن، در جمع آنها حاضرشده و با لحنی آرام از آنها میخواهد تا پشت درب شرکت تجمع نکرده و برای احقاق حقوق خود به اداره کار مراجعه کنند.

کارگری با پوزخند میگوید: منظورتان همان اداره کاری است که ردپایش در همه کارها جز رفع بیکاری جوانان مشاهده میشود؟!

درحالیکه از دو هفته پیش، خبر اخراج کارگران پارس نئوپان در فضای شهر پیچیده است، اما توبنی مسئول اداری پارس نئوپان با ادای قسم جلاله نسبت به تصمیم هیئتمدیره مبنی بر اخراج حدود ۱۰۰ کارگر خود، اظهار بی اطلاعی میکند!

سپس گفته های خود را نفی کرده و اظهار میکند: از مدتها پیش و در پی بروز معضلات مالی در شرکت پارس نئوپان، پیشنهادهایی مبنی بر توقف کامل خط تولید، توقف هفتهای و موقتی تعدادی از کارکنان شرکت در هیئت مدیره به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی ادامه داد: در جلسهای که با حضور بنده بهعنوان رئیس اداری شرکت، خانم پورامین نماینده مدیرعامل، بهرام نیا و نظری مدیرعامل و رئیس هیئتمدیره، ولی زاده مدیر طرح و برنامه شرکت برگزار شد، پیشنهاد تعدیل تعدادی از پرسنل بهعنوان گام نخست به تصویب اعضا رسید.

وی در پاسخ به این سئوال کارگران مبنی بر اینکه در تعدیل نیروی پرسنل شرکت از چه معیاری استفاده کرده، گفت: در وهله اول تأهل و تجرد کارکنان موردبررسی قرار گرفت و سپس با توجه به سابقه کاری افراد، لیست تعدیل نیرو تنظیم شد.

دلایل بهانه جویانه و غیرواقعی!

این پاسخ رئیس اداری شرکت، اعتراض کارگران را در پی داشت. کارگری از جمع همکاران خود بیان کرد: اگر به گفته شما معیارتان در تعدیل نیرو تجرد و تأهل افراد است، پس چگونه اغلب اخراجی از متأهلین مشغول به کار در شرکت هستند و یا اگر بر اساس سابقه کار تصمیم گرفتهشده است، چگونه کارگری با ۲۹ سال سابقه کار در لیست اخراجیها و در جمع ما حضور دارد؟!

وی گفت: به فرض که شما بر اساس معیارهای تحصیلی دست به چنین اقدامی زدید، لیکن در این صورت نیز تعدادی از پرسنل شرکت با مدرک فوق لیسانس و لیسانس در لیست اخراجیها قرار دارند، بهجای آنها نیروهایی با مدرک زیر دیپلم به کار خود در شرکت ادامه میدهند.

کارگر دیگری عنوان کرد: این حرفها تنها برای سرگرم کردن ما زده میشود والا همه میدانند تنها معیار سنجش صلاحیت افراد داشتن و نداشتن پارتی است.
چشمپوشی از سودهای میلیاردی در برابر تیزبینی حقوق کارگر؟!

جوان دیگری از جمع کارگران اخراجی جلو آمد و خطاب به رئیس بخش اداری شرکت پارس نئوپان گفت: جناب توبنی! شما و همه افراد این شرکت از سودهای سرشار میلیاردی شرکت در سالهای گذشته مطلع هستید. پس چرا آقای پنجه شاهی (مسئول شرکت) از محل درآمدهای میلیاردی چندین شرکت دیگر خود و یا آقایان بهرامنیا و نظری از محل درآمدهای میلیاردی و حقوق ماهی ۲۰ میلیون تومانی خود و یا با فروش ویلاها و زمینهای میلیاردی خود در جهت رفع معضل مالی شرکت هزینه نمیکنند؟! حقوق ناچیز ماهیانه چند کارگر دردی از معضلات شرکت نخواهد کاست.

وی در پایان گفت: همه به خوبی میدانند که دلیل اصلی این اخراجها، ایجاد تصویری از یک شرکت ورشکسته و درنتیجه اخذ وام میلیاردی از دولت جهت خروج از رکود است، به عبارتی برای اخذ وام میلیاردی و رسیدن به سرمایههای هنگفت، حدود ۱۰۰ جوان بدون پشتوانه را قربانی مطامع خود ساختید.
یادآوری:کارخانه پارس نئوپان در استان مازندران، بعد از عباس آباد ، نرسیده به نشتارود ، جاده خزر خز ( خشکه داران ) واقع شده است وزمینه فعالیتش نئوپان و MDF خام و ملامینه می باشد.

عملیات احداث کارخانه از سال ۱۳۷۴ در قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیر بنای ۲۳۷۹۰ متر مربع در منطقه جنگلی سواحل دریای خزر و در نزدیکی شهر تنکابن ( نشتارود ) قرار گردید . در سال ۱۳۷۷ خط یک تولید نئوپان از کشور سوئیس خریداری و در اسفند ماه ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید .

در سال ۱۳۸۰ خط پرس ملامینه از کشور بلژیک خریداری و در سال ۱۳۸۳ نصب و راه اندازی گردید . در سال ۱۳۸۰ خط دو تولید نئوپان از کشور بلژیک خریداری و از سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت نموده است . در سال ۱۳۸۲ خط تولید MDF از کشور اسکاتلند خریداری و در بهمن ماه ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید .

لازم به ذکر است این شرکت مورخ ۲۸/۵/۱۳۸۰ به شماره ۷۰۶۷/۷۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره برداری شد .

***

اعتصاب کارگران کارخانه دیزل سنگین ایران (دسا) آمل دراعتراض به عدم پرداخت ۳ماه حقوق ودیگر مطالباتشان

صبح امروز ۸۰ نفر از کارگران کارخانه دیزل سنگین ایران (دسا) در اعتراض به تعویق حقوق و مزایای خود،دست به اعتصاب زدند و در محوطه بیرونی کارخانه تجمع کردند.

به گزارش سفیر هراز، کارکنان این شرکت درحالی دست به اعتراض زدند که سه ماه حقوق آنها پرداخت نشد و حتی پاداش سال گذشتهشان به تعویق افتاد.

این اعتصاب توسط یکی از کارکنان زن این شرکت آغاز شد و این زن در اعتراض به تمدید نشدن قراردادش خودرو خود را جلو درب ورودی شرکت متوقف کرد و سایر کارکنان نیز به همراهی وی پرداختند.

شنیده ها حاکی از آن است پدر این زن نیز همزمان با این اقدام دخترش راهی فرمانداری آمل شد تا اعتراض خود را به فرماندار اعلام کند.
گفتنی است، شرکت دسا آمل نخستین شرکت دیزل سنگین ایران است و در شهرک صنعتی آمل با ظرفیت ساخت موتورهای کشتی و صنایع سنگین فعالیت میکند.

گفتنی است، کارخانه دیزل سنگین ایران در آمل جاده امامزاده عبدالله واقع شده است.

وزمینه های فعالیتش بقرار زیراست:

همبندی موتورهای دیزل دور متوسط و دور بالا جهت کاربردهای ذیل:

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل دریایی

صنایع نیروگاهی

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مولدهای اضطراری برای مجتمع های ساختمانی

دوگانه سوز نمودن انواع مولدهای دیزلی

تامین و فروش انواع دیزل های دوگانه سوز

ارائه خدمات در زمینه نیروگاههای کوچک و پراکنده کار و گرما

ارائه خدمات در زمینه تولید برق حاصل از زباله و غیره

***

تجمع اعتراضی کارکنان بیکارشده ثامنالحجج مقابل شعبه مرکزی موسسه در مشهد

امروز۵تیرماه،کارکنان معلقشده موسسه اعتباری ثامنالحجج در مشهد مقابل شعبه مرکزی این موسسه تجمع کردند.

به گزارش۵تیر بانک مردم، حدود ۱۲۰ کارمند ثامنالحجج در چند روز گذشته در مشهد اخراج شدند تا آنها تابستان را با حکم تعلیق آغاز کرده باشند. طبق اطلاعیه بانک مرکزی ۱۳۰ شعبه ثامنالحجج ادغام شدهاند و قرار است این روند ادغامها ادامه داشته باشد. بدینترتیب کارمندان بیشتری تعلیق خواهند شد. البته اینکه بانک مرکزی اعلام کرده کارمندان ثامنالحج میتوانند در آزمون استخدامی بانک پارسیان شرکت کنند، کورسو امیدی برای کارکنان به وجود آمده است اما این خبر آنقدر مبهم است که کارمندان در تماس با بانک مردم جویای جزئیات آن هستند.

کارمندان ثامنالحجج در تجمع امروز خود در خیابان دانشگاه مشهد خواستار جلوگیری از اقدام خودسرانه مسوولان ثامنالحجج در اخراج پرسنل شدند. آنها اعتقاد دارند بعد از ۸ سال فعالیت نباید به خاطر ساماندهی ثامنالحجج بیکار شوند.

***
گزارشی درباره وضعیت دردناک کارگران بیکارشده کارخانه قندورامین

یکی از کارگران کارخانه قند ورامین گفت: از مجلس نشین ورامینی خواسته ایم نامه ای به ما بدهد تا بتوانیم به مسئولین امر ارائه کنیم تا بخاطر مشکلات بسیار زیاد مالی به ما فطریه پرداخت کنند.

کارخانه قند ورامین در زمان های مختلف فراز و فرودهای زیادی را به خود دیده است که در آخرین فرودی که می تواند از آن به عنوان سقوط نام برد, کارخانه به حالت تعطیل درآمده و بسیاری از کارگران آن بیکار شده اند و به تبع آن با مشکلات گوناگون اجتماعی و خانوادگی دست و پنجه نرم می کنند.

درهمین رابطه یکی از کارگران کارخانه قند ورامین گفت: در پایان سال ۹۴ کارخانه قند ورامین در مجموع ۲۸۰ کارگر داشت که از این تعداد ۲۰۰ نفر آنها قراردادی بودند که همگی امروز بیکار شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۳ نفر به صورت رسمی در کارخانه مشغول فعالیت می باشند که ۳۳ نفر از آنها به صورت نگهبان و نیروهای شب گرد می باشند و مابقی نیز فقط حقوق پایه را دریافت می کنند.

وی بیان کرد: در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۴ بعد از اینکه مسئولین کارخانه قند با کارگران تصفیه حساب کردند, کارگران اخراج شدند.
وی در خصوص نظر مسئولین کارخانه بابت آغاز به کار مجدد آن نیز گفت: مسئولین کارخانه اعلام کرده اند که مجوز واردات شکر را به ما بدهند که اگر این امر صورت گرفت می توانیم به جای ۲۰۰ کارگر, ۴۰۰ نفر را مشغول به کار کنیم.

وی بیان کرد: مسئولین دولتی تقبل کردند که ۸۶ هزار تن شکر وارد کرده و در اختیار کارخانه قند ورامین قرار دهند ولی تا به امروز تنها ۲۵ هزار تن آن را در اختیار کارخانه قند ورامین قرار داده اند.

این کارگر با سابقه کارخانه قند ورامین تصریح کرد: در مرحله اول تعطیلی کارخانه قند ورامین کارگران زیر نظر بیمه بیکاری رفته و هزینه ای دریافت می کردند ولی بعد از وارد شدن ۲۵ هزار تن شکر و قول مسئولین امر, کارگران را از دریافت بیمه بیکاری خارج کرده و به کارخانه منقتل کردیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه کارخانه پس از ۳ ماه فعالیت مجدداً از کار افتاد, سازمان تامین اجتماعی قبول نمی کرد تا کارگران مجدداً حقوق بیمه بیکاری بگیرند که در نهایت با پیگیری های بسیار زیادی و بعد از دوندگی های بسیار زیاد توانستیم سازمان تامین اجتماعی را مجاب کنیم تا به کارگران بیمه بیکاری دهد.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر از کارگران بیکار شده کارخانه قند بیمه بیکاری هم نمی گیرند گفت: از مجلس نشین ورامینی خواسته ایم نامه ای به ما بدهد تا بتوانیم به مسئولین امر ارائه کنیم تا بخاطر مشکلات بسیار زیاد مالی به ما فطریه پرداخت کنند.

این کارگر کارخانه قند تصریح کرد: برخی از کارگران با قرض کردن از دیگران و پس اندازی که داشته اند پراید مدل پایینی خریدند تا مسافر کشی کنند ولی از سویی تاکسیرانی اجازه کار را به آنها نمی دهد و خودروهای آنها را متوقف می کنند و از سوی دیگر نیز وضعیت مسافرکشی نیز بسیار وخیم است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از همکاران نیز خودروی پیکان باری را خریداری کرده و به فروش سیب زمینی و پیاز مشغول بود که مامورین شهرداری ترازو و وسایل کار او را ضبط کردند و اجازه فعالیت به او را ندادند.
بخشی ازیک گزارش ورامین ما-۵تیر

***

اخراج ۵۵کارگرکارخانه سیستمهای صنعتی تاکستان با ۴ماه حقوق،۸ماه حق بیمه وحق عیدی معوقه

منابع کارگری از اخراج ۵۵کارگر قرار دادی کارخانه تولید کننده مخازن نفتی وگازی «سیستمهای صنعتی» واقع در کیلومتر دو تاکستان به قزوین با ۴ماه حقوق،۸ماه حق بیمه وحق عیدی معوقه خبر میدهند.

به گزارش۵تیرایلنا،منابع کارگری در تاکستان میگویند در این واحد تولیدکننده مخازن نفتی وگازی حدود ۱۰۵ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای تیر ماه جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» عنوان شده است؛ تعداد ۵۵کارگر قرار دادی این کارخانه با میانگین سوابق کاری یک تا ۱۶ سال پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان اخراج شدند.

بنا به گفته این کارگران، سال گذشته نیز (۹۴) دست کم ۲۵ کارگر به صورت تدریجی بعد از اتمام قرار داد کار اخراج خود شده بودند.

در عین حال از زبان کارگران اخراجی شرکت سیستمهای صنعتی تاکستان درباره مطالبات معوقه آنها گفته میشود که هرکدام از آنها با مزد اسفند سال ۹۴ وسه ماه سال جاری و حق عیدی سال ۹۴ طلبکارند.

طبق گفته کارگران اخراجی، علاوه بر معوقات مزدی حدود ۸ ماه است حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران شرکت سیستمهای صنعتی تاکستان با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: زمانی این کارخانه بیش از ۳۰۰ کارگر داشت که به مرور با اتمام قرارداد کار و یابه صورت اجباری از کارخانه اخراج شده اند.

***

طلب مزدی کارگران فولاد زرند ایرانیان به۴ ماه رسید

ایلنا: کارگران پیمانی کارخانه گندله سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مانا در این واحد مشغول کارند در ۴ ماه گذشته دستمزد دریافت نکرده اند.

عدم پرداخت۴ماه حقوق کارگران شرکت فولاد زرند ایرانیان

تامین نشدن منابع مالی شرکتهای پیمانکاری در شرکت فولاد زرند ایرانیان از سوی پیمانکار چینی بهانهای شده تا دستمزد کارگران شرکتهای پیمانکاری از جمله شرکت مانا از اسفند ماه سال ۹۴ تا هم اکنون پرداخت نشود.

به گزارش۵تیرایلنا،طبق اظهارات منابع کارگری در این واحد تولیدی ،پیمانکار چینی باید صورت وضعیتهای مالی پیمانکاران را به موقع به هلدینگ شرکت پرداخت کند تا کارفرما بتواند مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند. اما این موضوع به دلایلی که کارگران شاغل درشرکت مانا از آن بیخبرند با تاخیر همراه بوده است.

بصورت مشخص کارگران این واحد به سایر رسانه گفتهاند قرار شده پیمانکار چینی اواسط هفته جاری مبلغی را از سوی هلدینگ به حساب شرکت مانا پرداخت کند با این حال کارگران امیدو ارند در این بین بخشی از معوقات مزدی آنان پرداخت شود.

طبق اظهارت کارگران شرکت پیمانکاری مانا به طور قطع مشکلات اصلی شرکت مانا تامین نشدن منابع مالی آن است . در صورت فراهم شدن منابع مالی قرار است دو ماه از مطالبات معوقه کارگران به زودی پرداخت شود.

یادآوری:

شرکت فولاد زرند ایرانیان (سهامی خاص) در تاریخ ۲۸/۸/۱۳۸۷ با سرمایه گذاری شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) تأسیس و تحت شماره ۳۳۳۲۶۵ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.سرمایه شرکت در حال حاضر مبلغ ۴،۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده در پروژه های تولید کنسانتره سنگ آهن، کک سازی، گندله سازی و فولاد سازی، موضوع افزایش سرمایه شرکت در دست اقدام می باشد.مرکز اصلی شرکت در تهران و پروژه ها و کارخانجات در شهرستان زرند-استان کرمان واقع شده است.

***

عدم پرداخت ۸ماه حقوق وحق عیدی ۶۰کارگر پیمانکاری مترو شیراز

منابع کارگری در پروژه قطار شهری شیراز از تعویق ۸ ماه دستمزد به همراه عیدی سال ۹۴ بیش از ۶۰ کارگر شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان خبر میدهند.

به گزارش ایلنا،کارگران شرکت پیمانکاری درسا ساختمان صبح امروز شنبه (۵ تیر ماه) گزارش دادند که با وجود پیگیری مداوم آنان برای دریافت به موقع دستمزدشان، پیمانکار بخش زه کشی این پروژه ۸ماه دستمزد کارگران را به همراه عیدی وپاداش سال ۹۴پرداخت نمیکند.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۰ کارگر شاغل دربخش زه کشی پروژه قطار شهری شیراز که از ۸ سال قبل زیر نظر شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان در ایستگاه گل سرخ (روبروی فرودگاه) فعالیت دارند هر ماه دستمزد خود را با تاخیر دریافت میکنند.

یکی از کارگران ارسا ساختمان در پروژه قطار شهری شیراز در تشریح جزئیات مطالبات همکارانش توضیح داد: معوقات مزدی کارگران به ماههای آبان، آذر، دی، بهمن واسفند ۹۴ و فروردین؛ اردیبهشت وخرداد سال جاری (۹۴) به همراه عیدی وپاداش سال ۹۴ مربوط میشود.

او در ادامه گفت: نیروی کار پیمانکاری شرکت ارساساختمان در پروژه قطار شهری شیراز دارای سوابق کاری ۸ سالهاند که کار آنان ( زه کشی مترو) با نظارت سازمان آب وفاضلاب استان در مترو انجام می شود.

به گفته وی سالهای گذشته دستمزد او و سایر همکارانش حدود یک تا دو ماه به تاخیر میافتاد اما از نیمه دوم سال ۹۴ معوقات مزدی کارگران بیشتر شده بطوری که از آبان ماه سال ۹۴ تا هم اکنون کارگران هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

این منبع خبری دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را تامین نشدن منابع مالی پیمانکار دانست و در ادامه گفت: شرکت درسا ساختمان در اجرای زه کشی پروژه قطار شهری شیراز حدود ۶۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که وضعیت پیش آمده آنان را نگران تامین معاش و امنیت شغلی خود کرده است.

او با بیان اینکه شرکت قطار شهری شیراز باید تکلیف نهایی معوقات حقوقی کارگران پیمانکاری زیر مجموعه خود را مشخص کند گفت: شرکت درسا ساختمان هر ماه به بهانه نداشتن منابع مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر طفره میرود.

این کارگر در خاتمه اضافه کرد: امیدوارم کارگران این شرکت که در شرایط بد مالی قرار دارند با همراهی مسئولان قطار شهری شیراز بتوانند مطالبات قانونی خود را از پیمانکار دریافت کنند.

***

عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیانآور درکارخانه فولاد خوزستان

آیین نامه مشاغل سخت و زیانآور برای بخشی از کارگران کارخانه فولاد خوزستان اجرا نمیشود و این کارگران نمی توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

به گزارش۵تیرایلنا،جمعی از کارگران فولاد خوزستان از عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیانآور خبر دادند.

از قرار معلوم، این کارگران که تعداد آنها به چند صد نفر میرسد ودر سال۸۹ با مجتمع فولاد قراردادمستقیم بستند، در خصوص بازنشستگی دچار مشکل شده اند.

به گفته کارگران، مشکل از آنجا آغازمیشود که کارفرمای پیمانکار در سالهای گذشته، چهاردرصد حق بیمه کارهای سخت وزیان آور را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و کارگرانی که به سن بازنشستگی پیش از موعد رسیده اند، به دلیل اهمال پیمانکار نمیتوانند بازنشست شوند.

از طرفی این کارگران که از سال ۸۹ طرف قرارداد شرکت فولاد خوزستان هستند، به پیمانکاران دسترسی ندارند و همچنین پیمانکارانی که در حال حاضر به آنها میتوان دسترسی داشت از پرداختن این چهاردرصد خوداری میکنند.

ظاهرا برخی از کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند، ازاداره کار استعلام گرفته و براساس این استعلام، رای پرداخت این ۴درصد به کارفرمای اصلی عودت داده شدهاست، به این معنی که فولاد خوزستان باید این چهاردرصدی را که پیمانکاران پرداخت نکردند تقبل نماید.

ولی به گفته کارگران فولاد خوزستان از پرداخت ۴درصد سختی کار کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند، امتناع میکند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.