دیدار بازرسان حفاظت اطلاعات اداره کل سازمان زندان‌ها با زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه

دوشنبه, 14ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

zendan-orumiyeh

روز گذشته هیئت بازرسان حفاظت اطلاعات اداره کل سازمان زندان‌ها به زندان مرکزی ارومیه رفت و با زندانیان سیاسی این زندان به گفتگو نشست. در این دیدار زندانیان سیاسی با بیان مشکلات خود خواستار آمدن هیئتی از سوی قوه قضائیه به نمایندگی از آقای لاریجانی برای رسیدگی به تخلفات قضایی در پرونده‌هایشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری هیئت بازرسان حفاظت اطلاعات اداره کل سازمان زندان‌ها متشکل از دو نفر به نمایندگی از آقای جهانگیر رئیس حفاظت اطلاعات اداره کل سازمان زندان‌ها به زندان مرکزی ارومیه رفتند و با زندانیان سیاسی این زندان گفتگو کردند.

در ابتدا مسئولین زندان مرکزی ارومیه قصد داشتند با قفل کردن درب بند ۱۲ زندانیان سیاسی این زندان مانع از دیدار این زندانیان با هیئت بازرسی شوند اما با تماس‌ها و پیگیری این زندانیان با اداره کل حفاظت اطلاعات این دیدار میسر شد.

آقای محمدی یکی از این بازرسان در گفتگویی که از سوی زندانیان «صمیمانه» توصیف شد به صحبت‌های زندانیان سیاسی گوش داد و مشکلات بیان شده آنان را برای گزارش به مقام مسئول خود یعنی آقای جهانگیر رئیس حفاظت کل سازمان زندان‌ها یادداشت کرد.

در این گفتگو زندانی سیاسی کمال حسن رمضان در مورد شکنجه و ضرب‌وشتم توسط مسئولین زندان و شکایتش از آن‌ها به مسئولین قضایی لب به سخن گشود. مصطفی داوودی زندانی سیاسی بیمار این بند مدارک پزشکی بیماری‌هایش را ارائه داد و از عدم رسیدگی پزشکی گلایه کرد. محمد عبدالهی از اعتصاب غذایش، سلول انفرادی و حکم «ناعادلانه» اعدامش گفت. آقای مصطفی‌پور و سعید سنگر به ترتیب در مورد ۲۶ و ۱۶ سال حبس بدون مرخصی صحبت کردند. احمد تموئی و مصطفی کاکه‌ممی از جمله دیگر زندانیان سیاسی بودند که مشکلات‌شان را بیان کردند.

این زندانیان سیاسی به اتفاق درخواست مشترکی داشتند: یک هیئت از سوی قوه قضاییه و به نمایندگی از آقای لاریجانی بیایند و با زندانیان بند ۱۲ زندان ارومیه همین‌گونه به گفتگو بنشیدند و با درجریان قرار گرفتن از نقض گسترده در روند پرونده و صدور حکم آن‌ها، به این مشکلات و نقض‌های گسترده حقوقی از جمله صدور حکم های ناعادلانه و غیرمستند، عدم اعطای مرخصی، عدم اعطای عفو مشروط و غیره رسیدگی کنند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.