تاخیر سه ماهه در پرداخت دستمزد ۱۵۰ مهماندار«راه آهن شمال»

سه شنبه, 15ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

ghatar

پرداخت مطالبات مزدی بیش از ۱۵۰کارگر پیمانی «راه آهن رجاء» در محور شمال دست‌کم ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در استان گلستان گزارش داده‌اند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «صنعت کاران بهمن» به کارهای خدمات دهی به مسافران (مهمانداری) در محورگرگان به تهران مشغول‌اند در ۳ماه گذشته علاوه بر مبالغی بسیار کم به صورت‌الحساب حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، کار معوقات حقوقی نیروی کار این واحد صنعتی در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به تعویق افتاده است.

آن‌ها در عین حال می‌گویند شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از ابتدای تیر ماه جاری از بکارگیری حدود ۲۵ نفر از کارگران مهماندار با سابقه در این خطوط خودداری کرده است.

به گفته آن‌ها این اقدام کارفرما در حالی انجام شده است که شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از دو قطار تحت قرار داد خود با شرکت رجاء خدمات یکی را به یک شرکت پیمانکاری دیگرواگذار کرد و در این بین حدود ۲۰نفر از کارگران بلاتکلیف و بیکار شده‌اند.

بنا بر ادعای کارگران، پیمانکار کنونی راه‌آهن گرگان به تهران که از یک سال ونیم گذشته تمامی کارگران مهماندار را تا تیرماه جاری در استخدام خود داشت در مورد پرداخت مطالبات جاری این کارگران مدعی است که به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع همه مطالبات مزدی را ندارد.

به گفته کارگران مهماندار راه‌آهن گرگان تهران به تعویق افتادن مطالبات مزدی آن‌ها درحالی است که ظاهرا شرکت رجا به‌صورت منظم صورت وضعیت‌های پیمانکار را پرداخت می‌کند.

آن‌ها می‌گویند درحال حاضر به غیر از سه ماه مزد پرداخت نشده در زمینه قرارداد کار با پیمانکاران دچار مشکل هستند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.