تفهیم چهار اتهام امنیتی به جعفر عظیم زاده در شعبه چهار بازپرسی دادسرای شهرستان ساوه

چهارشنبه, 16ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

jafar-azimzadeh
در پی احضاریه شعبه چهار بازپرسی دادسرای شهرستان ساوه، صبح امروز جعفر عظیم زاده علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب در این بازپرسی حاضر و توسط بازپرس این شعبه تفهیم اتهام شد. در ادامه این بازپرسی جعفر بدلیل ضعف جسمانی و عدم توانائی ذهنی در تنظیم دفاعیه درخواست مهلت برای ارائه دفاعیات را مطرح کرد که از سوی بازپرس شعبه مورد توافق قرارگرفت و مقرر گردید وی دفاعیات خود را دو هفته دیگر به این بازپرسی ارائه کند.

در کیفر خواستی که در دادسرای شهرستان ساوه بر علیه جعفرعطیم زاده تنظیم شده است به وی چهار اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”، “تشویش اذهان عمومی”، “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “اخلال در نظم عمومی” وارد شده است. مصادیق این اتهامات در کیفرخواست مذکور کمک و مشاوره به کارگران اعتصابی کارخانه نورد و لوله صفا، تحریک کارگران کارخانه پروفیل ساوه به اعتصاب، تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، قرار گرفتن در راس این اتحادیه و مصاحبه و کار نوشتاری حول مسائل کارگری می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۵

***
اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری نی ریزدراعتراض به عدم پرداخت۴ماه حقوق

بیش از ۲۰ نفر از کارگران شرکتی فضای سبز دراعتراض به عدم پرداخت۴ماه حقوقشان دست از کارکشیده و مقابل شهرداری نی ریز تجمع کردند.
به گزارش ۱۴تیرنبض نی ریز، کارگران فضای سبز شهرداری نی ریز که از اسفند ماه سال ۹۴ به بعد حقوق خود را دریافت نکرده بودند خواهان رسیدگی و پرداخت به موقع حقوق خود شدند.

در حاشه این تجمع مهندس منزه شهردار نی ریز علت اصلی عدم پرداخت حقوق این کارگران را با این همه حجم کاری،مسئولیت دشواری دانست و گفت: وقتی بودجه نداریم حقوق کارکنانمان را چگونه پرداخت کنیم؟

وی همچنین افزود :در تاریخهای هفدهم فروردین ماه و بیست و هشتم اردیبهشت ماه و دهم تیرماه مقداری پول به پیمانکار پرداخت شده و پیمانکار هم به دلیل مشکلات خاص خود به ویژه اینکه بیمه کارگران را پرداخت می نماید نتوانسته حقوق کارگران را بپردازد.

ایشان در پایان گفت : استاندار گرچه تقاضای اخراج ۷۰کارگر را به ما داده اما ما با همه مشکلات سعی کرده ایم کارگرمان را که با مشکلات متعدد زندگی روبروست را نگه داریم .

***
تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرم آباد دراعتراض به حقوق پایینترازحداقل دستمزدرسمی و عدم پرداختش بمدت۷ماه

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرمآباد،همزمان با حضور استاندار در جلسه شورای شهر خرم آباد دراعتراض به حقوق پایینترازحداقل دستمزدرسمی و عدم پرداختش بمدت۷ماه مقابل ساختمان شورای شهرتجمع کردند.

به گزارش۱۵تیر سفیر افلاک،پرداخت نشدن حقوق ۷ ماهه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ خرمآباد مشکلات زیادی را برای این افراد بوجود آورده است.

به گفته نماینده کارگران فضای سبز، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری منطقه ۳ خرم آباد بیش از ۷ ماه حقوق خود را از شهرداری و پیمانکار دریافت نکرده اند.

وی با بین اینکه شهرداری کار فضای سبز را به پیمانکار واگذار کرده است اظهار داشت: شهرداری در قرارداد با پیمانکار مشخص نکرده است که حقوق پرداختی به کارگران باید چقدر باشد و بر همین اساس پیمانکار ماهانه فقط ۷۰۰ هزار تومان حقوق برای کارگران در نظر می گیرد که این حقوق به هیچ وجه جواب گوی رفع نیاز های روزمره کارگران نیست.

نماینده کارگران فضای سبز خرمآباد گفت: متاسفانه پیمانکاران هیچ وقت حق و حقوق مارا سر وقت پرداخت نمیکنند و در اکثر موارد مجبور هستیم برای دریافت حقوق خود شکایت خود را به جاهای مختلف ببریم.

وی افزود: در حال حاضر کارگران فضای سبز منطقه ۳ بیش از ۷ ماه حقوق معوقه از شهرداری و پیمانکار طلب دارند و این و حالی است که با وجود پیگیریهای زیاد و شکایت به شهرداری و بازرسی استانداری هنوز حق و حقوق ما پرداخت نشده است.

وی گفت: در حال حاضر ما کارگرها از ۳ پیمانکار مختلف طلب داریم ضمن اینکه یک ماه نیز با خود شهرداری قرارداد داشتهایم، ولی در عین حال وقتی برای دریافت طلب خود به پیمانکارها مراجعه می کنیم می گوید تا زمانی که شهرداری پول ما را ندهد نمی توانیم حقوق شما را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال ۹۴ شهردار مرکزی خرم آباد قول مساعد داد که حقوق ما را حداکثر تا روز چهارم نوروز ۹۵ پرداخت کند ولی بعد از گذشت ۴ ماه از موعد مورد نظر هنوز یک ریال از طلب ما را پرداخت نکرده اند.

نماینده کارگران طلب کار فضای سبز خرمآباد بیان کرد: برای پیگیری حق و حقوقمان شکایت خود را به بازرسی استانداری بردیم که نهایتاً با پیگیری های انجام شده، مدیر کل امور شهری استانداری به شهرداری دستور داد کلیه طلب کارگران را در اسرع وقت پرداخت کند، ولی شهرداری در پاسخ به این موضوع فقط ۲۱ روز از مجموع ۷ ماه بدهی ما را تایید کرده و هیچ اسمی از طلبی که از پیمانکاران داریم نبرده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از کارگران فضای سبز بیش از ۷ ماه طلب از شهرداری و پیمانکاران دارند ابراز داشت: تنها منبع درآمد این کارگران از همین محل است و متاسفانه با کوتاهی شهرداری و پیمانکارها بسیاری از ما شرمنده خانواده های خود شدهایم و به مغازه دار و نانوا و قصاب و …بدهکار هستیم و دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم.

***
عدم پرداخت۳ماه حقوق۱۵۰کارگر راه آهن شمال

اخراج ۲۵کارگر شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن

پرداخت مطالبات مزدی بیش از ۱۵۰کارگر پیمانی «راه آهن رجاء» در محور شمال دستکم ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

آنها میگویند درحال حاضر به غیر از سه ماه مزد پرداخت نشده در زمینه قرارداد کار با پیمانکاران دچار مشکل هستند.

به گزارش۱۵تیرایلنا،منابع کارگری در استان گلستان گزارش دادهاند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «صنعت کاران بهمن» به کارهای خدمات دهی به مسافران (مهمانداری) در محورگرگان به تهران مشغولاند در ۳ماه گذشته علاوه بر مبالغی بسیار کم به صورتالحساب حقوقی دریافت نکرده اند.

به گفته کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، کار معوقات حقوقی نیروی کار این واحد صنعتی در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد به تعویق افتاده است.

آنها در عین حال میگویند شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از ابتدای تیر ماه جاری از بکارگیری حدود ۲۵ نفر از کارگران مهماندار با سابقه در این خطوط خودداری کرده است.

به گفته آنها این اقدام کارفرما در حالی انجام شده است که شرکت پیمانکاری صنعت کاران بهمن از دو قطار تحت قرار داد خود با شرکت رجاء خدمات یکی را به یک شرکت پیمانکاری دیگرواگذار کرد و در این بین حدود ۲۰نفر از کارگران بلاتکلیف و بیکار شده اند.

بنا به گفته کارگران، پیمانکار کنونی راهآهن گرگان به تهران که از یک سال ونیم گذشته تمامی کارگران مهماندار را تا تیرماه جاری در استخدام خود داشت در مورد پرداخت مطالبات جاری این کارگران مدعی است که به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع همه مطالبات مزدی را ندارد.

به گفته کارگران مهماندار راهآهن گرگان تهران به تعویق افتادن مطالبات مزدی آنها درحالی است که ظاهرا شرکت رجا به صورت منظم صورت وضعیتهای پیمانکار را پرداخت میکند.

آنها میگویند درحال حاضر به غیر از سه ماه مزد پرداخت نشده در زمینه قرارداد کار با پیمانکاران دچار مشکل هستند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.