آیت الله نکونام مجددا بازداشت و به زندان ساحلی قم منتقل شد

جمعه, 18ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

ayattolah-nekonam-300x191

روزجاری آیت الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و بار دیگر به زندان ساحلی قم منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز با مراجعه ماموران امنیتی به منزل آیت الله محمدرضا نکونام، وی مجددا بازداشت و به زندان ساحلی قم منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای نکونام با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای نکونام به شرط کوتاه آمدن از مواضع خود از زندان خارج شده بود اما به دلیل پافشاری بر مواضع سوابق از جمله ارسال دونامه به علی لاریجانی رئیس مجلس و محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به زندان بازگردانده شد.”

آیت‌الله محمدرضا نکونام از مراجع تقلید شیعه و روحانی منتقد، پیش از این با محکومیت ۵ سال حبس تعزیری در زندان قم نگهداری می‌شد. وی پس از حدود ۱۸ ماه تحمل حبس در تاریخ سوم تیرماه سال جاری از زندان به منزل شخصی خود منتقل شده بود.

در گزارشات پیشین مشخص نشده بود که این خروج از زندان تحت عنوان مرخصی است و یا آزادی مشروط. در این مدت کوتاه آزادی نیز نیروهای امنیتی تردد به منزل شخصی آیت‌الله محمدرضا نکونام را تحت نظر گرفته و بر روابط و تماس های وی علی‌رغم عدم حضور در زندان محدودیت های غیرقانونی اعمال کرده بودند.

آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید حوزه علمیه در سال ۹۳ در پی سخنان انتقاد آمیزش با شکایت چند طلبه بازداشت و در دادگاه ویژه روحانیت به پنج سال حبس محکوم شد.

لازم به یادآوری است هرانا در گزارشی مفصل درباره این مجتهد شیعی زندانی و وضعیت پزشکی و پرونده ایشان اقدام به انتشار اسناد مربوطه نموده بود.

در روزهای اخیر نامه هایی از سوی شاگردان یا طلاب حوزه علمیه در حمایت از آقای نکوتام منتتشر شده است از جمله نامه ۱۲۸ طلبه به جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.