بازداشت بیش از ۲۵ شهروند اردبیلی

شنبه, 19ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

bazdasht

روز جاری بیش از ۲۵ فعال ترک (آذری) توسط نیروی انتظامی در شهر اردبیل دستگیر شدند. گفته می‌شود این شهروندان قصد داشتند در دامنه های کوه ساوالان و در دره شروان آن برنامه ای تحت عنوان طبیعت گردی برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از ۲۵ شهروند اهل اردبیل که قصد داشتند در دامنه های کوه ساوالان و در دره شروان طبیعت گردی نمایند در مورخه ۱۸ تیر ماه ۹۵، توسط نیروهای اطلاعاتی – انتظامی مشکین شهر بازداشت شدند و به بازداشتگاه نیروی انتظامی این شهر انتقال یافته اند.

اسامی چندین تن از فعالین بازداشت شده که هرانا تا زمان تنظیم این گزارش توانسته هویت آنان را احراز کند عبارت است از: “رحیم غلامی، مرتضی پروین، مصطفی پروین، سعید صادقی فر، محمد خاکپور، احمد محمد پور، بابک محسن زاده، عباس بالاخانی، محمد اژدری، مهدی هوشمند، عزیز فرض اللهی، رحیم نوروزی”.

یکی از فعالین محلی در این رابطه به هرانا گفت، مسئولین امنیتی استان های آذربایجان و اردبیل فضاهای فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی را محدود کرده اند بطوریکه پیش از این نیز گزارش هایی از دستگیری فعالین در کوه ساوالان، قلعه بابک و ورزشگاهها و غیره منتشر شده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.