مرگ یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

چهارشنبه, 23ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

mohsen-marzban-300x191

محسن مرزبان زندانی زندان رجایی‌شهر کرج جمعه شب گذشته در بهداری این زندان جان خود را از دست داد. بنا به گفته زندانیان دیگر، آقای مرزبان بر اثر آزار و اذیت‌های مدیر داخلی این زندان اقدام به خودکشی کرد. خودکشی این زندانی همراه با سهل‌انگاری مسئولین در اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان باعث شد تا او نهایتا در بهداری زندان رجایی شهر جان خود را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن مرزبان زندانی زندان رجایی‌شهر کرج جمعه شب گذشته، مورخ هجدهم تیرماه در بهداری این زندان جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به این زندانی درگذشته، در گفتگو با گزارشگر هرانا توضیح داد: “محسن به دلیل فشارهای آقای داریوش امیریان مدیر داخلی زندان با خوردن قرص دست به خودکشی زد. او را به بهداری زندان بردند اما با تعلل و سهل انگاری مسئولین زندان در اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان، در بهداری جانش را از دست داد.”

این منبع مطلع در مورد نحوه آزار و اذیت های مطرح شده تصریح کرد: “آقای امیریان روش خاصی برای اذیت و آزار و فشار بر زندانیانی که اوامر او را نمی پذیرند دارد. آن‌ها را مدام با تغییر سالن و انتقال به سالن‌هایی که زندانی به اصطلاح دشمن دارد، مورد آزار قرار می دهد. حتی باید بگویم این موضوع از آزار گذشته و نوعی شکنجه درناک برای زندانیان شده است. بطور مثال محسن مرزبان بدلیل همین انتقال ها توسط زندانیان دیگر بارها مورد ضرب‌وشتم با چاقو یا به اصطلاح زندانیان تیزی خورده بود. و این موضوع تحمل حبس را برایش ناممکن کرده و دست به خودکشی زد.”

منبع نزدیک به آقای مرزبان در پایان تاکید کرد: “محسن اولین زندانی قربانی این مدل شکنجه خاص نبود و آخرینش هم نخواهد بود. این روش همیشگی آقای امیریان برای آزار زندانیان است و تاکنون نیز هیچ مسئولی به شکایت خانواده‌های زندانیان پاسخی نداده است.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.