کاهش بیش از ۳۰ درصد سفره‌های آب‌های زیرزمینی در مناطق بیابانی

Wednesday, 20th July, 2016
اندازه قلم متن

kahesh-ab

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری گفت: از ۶۰ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ درصد از سفره‌های آب‌های زیر زمینی در مناطق بیابانی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، خدا کرم جلالی روز چهارشنبه در دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان افزود: باید با برنامه های منسجم در صدد رفع این پدیده در کشور باشیم.

جلالی بیان کرد: از سال ۵۷ تاکنون فقط ۲۵ میلیون هکتار طرح آبخیزداری اجرایی شده است و این میزان با استانداردهای جهانی طرح بیابان زدایی فاصله بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: اکنون در بیابان‌های کشور به طور میانگین سالانه ۳۵ سانتیمتر نشست زمین صورت می‌گیرد.

به گفته جلالی، با تخصیص اعتبار کنونی بیش از ۲۰۰ سال طول می‌کشد که طرح‌های آبخیزداری در مناطق کویری کشور اجرا شود.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.