فرمانده سپاه: رستگار سرخه‌ای برای فساد بزرگتر از حقوق‌های بالا بازداشت شده

چهارشنبه, 30ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

rastegar

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، می‌گوید علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل برکنارشده بانک ملت، به اتهام حضور در یک “فساد اقتصادی بزرگتر” از پرونده حقوق‌های بالای مدیران بازداشت شده است.

آقای جعفری گفته است: “مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است. قطعا دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است. اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگتر دستگیر شده‌ است.”

علی رستگار سرخه‌ای یکی از مدیران ارشد بانکی است که در هفته‌های اخیر نامشان در جنجال افشای فیش‌های حقوقی مطرح شده و از مقام خود برکنار شده‌اند.

چندی پیش خبرگزاری تسنیم این ادعا را علیه آقای رستگار سرخه‌ای مطرح کرد که در سال ۹۴ از دو شرکت خارجی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان “پاداش” گرفته بوده است.

همچنین این ادعا مطرح شد که او به یکی از نزدیکان حسن روحانی چند میلیارد تومان کمک کرده بود. رسانه‌های محافظه‌کار همچنین مدعی شدند که علی رستگار سرخه‌ای با حسین فریدون، برادر رئیس جمهور، روابط نزدیکی داشته است.

آقای رستگار سرخه‌ای روز سه‌شنبه بازداشت شد. فرمانده سپاه پاسداران امروز، چهارشنبه ۳۰ تیر، درباره اتهام فساد اقتصادی او گفته است: “این‌ها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند.”

فرمانده سپاه پاسداران گفته است “پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی” از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه هستند.
مقام‌های عالی جمهوری اسلامی دستور داده‌اند که با تخلفات در زمینه حقوق‌های بالا برخورد شود. شماری از هواداران دولت حسن روحانی با اشاره به فسادهای اقتصادی دوران محمود احمدی‌نژاد می‌گویند رفتار چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار در این زمینه “سیاسی” بوده و آنها تنها می‌خواهند به اعتبار دولت حسن روحانی ضربه بزنند.

آقای روحانی چند روز پیش گفت پرونده حقوق‌ها باعث “فراموشی دزدی‌های قبلی” نمی‌شود.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. آیا جنگ داخلی در بین دستگاه نظام جمهوری اسلامی شروع شده است؟