جمهوری اسلامی قتلگاه انسان: رضا سبزواری مامور سابق پلیس در مشهد اعدام شد

چهارشنبه, 6ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

reza-sabzevari1-300x191

رضا سبزواری ۳۲ ساله ساکن نیشابور و از ماموران سابق پلیس صبح امروز در زندان مشهد اعدام شد. به خانواده وی تلفنی اطلاع داده شده بود روز گذشته برای آخرین ملاقات به زندان مشهد بروند. آقای سبزواری متاهل و دارای دو فرزند ۱۰ و ۲ونیم ساله بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا سبزواری ۳۲ ساله ساکن نیشابور و از ماموران سابق پلیس سحرگاه امروز در زندان مشهد اعدام شد.

آقای سبزواری پیش از این به عنوان مامور پلیس در بخش مبارزه با مواد مخدر مشغول به کار بوده و از یک سال و نیم پیش در زندان مشهد نگهداری می‌شد.

از اتهامات این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

روز گذشته یک منبع نزدیک به خانواده وی به گزارشگر هرانا گفته بود: “امروز خانواده رضا به صورت تلفنی برای آخرین ملاقات به زندان مشهد فراخوانده شدند. او دارای همسر و دو فرزند ده ساله و ۲ سال و نیمه است.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. خدا لعنتش کنه من نیشابوری هستم از نظام هم متنفر هستم ولی این بظاهر پلیس وحشی بود

  2. رضا سبزواری پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان نیشابور مظلومانه به شهادت رسید
    ایشان در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۳در حین انجام وظیفه به دادگستری نیشابور فراخوانده شدند و اسلحه و بی سیم ایشان را می گیرند و ایشان را به جای نامعلومی می برند و تا چهارماه از ایشان خبری نبوده؛هرگز اجازه ورود وکیل به این پرونده داده نشد.
    با تشکیل دادگاهی سوری و شبانه(ساعت۲بامداد)عده ای زن فاسد و معلوم الحال شهر به زور و توسط پرسنل و ماموران دادگستری به آنجا آورده شدند که با ارعاب علیه ایشان اوراقی را که از قبل آماده شده بود را امضا کنند.هرگز مدرکی دال بر گناهکاری ایشان ارائه نمیشود
    و به علت نامعلومی وبعد از ۱۷ ماه(در تاریخ ۶/۵/۱۳۹۳) پیکر مطهر ایشان را به خانواده اش تحویل میدهند .
    روزنامه خراسان مینوسد: اورا به جرم زنای به عنف اعدام کردند.در حالیکه اگر زنای به عنفی در کار بود باید شاکی خصوصی حضور میداشت و ایشان در ملع عام اعدام میشد نه اینکه در خفا و ناگهانی.
    بعداز شهادت این پلیس فداکار که تنها ۳۲ سال داشت و دارای دو فرزند بود ؛ اعلام کردند که هیچ شاکی خصوصی نداشته….
    گویی در این نقطه از دنیا درست کار کردن و سالم بودن جرم است و مجازات دارد.
    ایشان به جرم خدمت صادقانه کشته شدند و اگر غیر از این بود؛عجیب بود. انگار حقوق بشر در ایران وجود ندارد.

  3. رضا سبزواری پلیس امنیت و اطلاعات نیشابور این شیر مرد که به شهادت رسید چون وظیفه خود را انجام میداد و صادقانه خدمت میکرد

    علت گشتن این شیر مرد زنا نبود چون اگر زنا میبود وی را در ملع عام اعدام میکردن نه در زندان و غرینا …

    این پلیس فدا کار هیچ وقت دست گیر نشد ایشان در حین انجام کار در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۳ به دادگستری نیشابور فراخانده شده از ان تاریخ تا چهار ماه بعد هیچ کس از وی اطلاعی نداشت تا این که از طریغ کنال هایی از محل وی با خبر شدند

    به وی حتی اجازه گرفتن وکیل مدافع را ندادند و پس از ۱۷ ماه کشیدن رنج عذاب فراوان جسد بیجان وی را تحویل خانواده داغ دارش دادن اون به این دلیل اعدام شد چون

    چیزای که هیچ کس نمیدانست رافهمید و این ابر قدرتان ایالت خراسان این مرد باداشتن دو فرزند و بدون حقوق شهید کردند