پاسخ به خامنه‌ای: در برجام بحث اعتماد نیست، مسئله امکان راستی‌آزمایی است

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که در ماجرای توافق هسته‌ای با ایران هیچ‌گاه فقط مسئله اعتماد در میان نبوده، بلکه مسئله اصلی امکان راستی‌آزمایی ایران و اجرای تعهدات تهران در قبال این توافق‌نامه بوده است.

اظهارات جان کربی که روز سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد واکنشی است به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که بار دیگر آمریکا را به «بدعهدی» در ماجرای برجام متهم کرده و از مقامات ایران خواست به واشینگتن اعتماد نکنند.

آقای کربی که در نشستی مطبوعاتی حضور یافته بود در پاسخ به خبرنگاران درباره اظهارات آقای خامنه‌ای گفت که آمریکا بنا ندارد به همه نظرات مقامات ایران پاسخ دهد، بلکه تنها به ارزیابی عملکرد خود و ایران می‌پردازد که آیا طرفین به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای عمل کرده‌اند یا نه.

وی افزود: «ما قصد داریم که همچنان به تعهدات خود در چارچوب توافق پایبند بمانیم، چرا که اعتقاد داریم این توافق‌نامه بسیار مهم است و در برقراری ثبات در منطقه و جهان تاثیر دارد. از این رو وزیر خارجه آمریکا بر این مسئله متمرکز است تا اطمینان حاصل کنیم که همچنان از توافق‌نامه پیروی می‌کنیم و همچنین مراقب باشیم که ایران هم به تعهدات خود پایبند باشد.»

علی خامنه‌ای به‌ تازگی بار دیگر با انتقاد شدید از آمریکا گفت که توافق اتمی وین «بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی‌ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی‌اعتمادی به وعده‌های امریکا را ثابت کرد».

وی آمریکا را متهم کرد که علی‌رغم توافق‌نامه اتمی، اجازه لغو تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌دهد.

اما واشینگتن همواره این اتهام را رد کرده و عنوان می‌کند که آمریکا حتی فراتر از تعهدات خود عمل کرده.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.