ویدیو؛ دفاعیات چهار زندانی سنی مذهب اعدام شده پیش از اعدام در رابطه با اتهامات

جمعه, 15ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

baznashr-video-300x191

هفته جاری دست کم ۲۰ زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج در این زندان به دار آویخته شدند، همگی این افراد متهم به عضویت و همکاری در گروه “توحید و جهاد” بودند. زندانیان متهم به ارتباط با این پرونده حدود ۸ سال قبل بازداشت شدند و در چند مرحله اعدام شدند. جهانگیر دهقانی، جمشید دهقانی، کمال مولایی و حامد احمدی چهار تن از زندانیان متهم در این پرونده هستند که فرصت بیان کوتاهی از محتویات پرونده خود برای افکار عمومی را یافتند، هرانا در سال ۹۲ این ویدیو را به قصد تنویر افکار عمومی منتشر کرده بود با اینحال به دلیل لزوم شفاف سازی در رابطه با ماهیت حقوقی و روند دادرسی متهمان پرونده گروه “توحید و جهاد”به بازنشر دفاعیات آنان اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای درباره پرونده متهمان به عضویت در “گروه توحید و جهاد” توضیحاتی ارایه داد، این وزارتخانه بازداشت شدگان این گروه را بیش از یکصد تن دانست و آنان را به انجام عملیات های تروریستی متهم کرد.

این اطلاعیه به مناسبت اعدام دست کم ۲۰ تن از متهمان این پرونده در سحرگاه سه شنبه هفته جاری صادر شده است، دستگاه قضایی مدعی قانونی بودن و منصفانه بودن نحوه بازداشت و دادرسی به اتهامات این افراد است.

گروه ۲۰ نفره اعدام شده اولین گروه از متهمان این پرونده نیستند که اعدام شدند، پیش از این نیز تعداد دیگری از متهمان آن با اتهامات و پرونده یکسان با اعدام شدگان این هفته به چوبه دار آویخته شدند از این رو توضیحات هر یک از این افراد در رابطه با پرونده در ارتباط با سایر متهمان برای درک بهتر از محتوای پرونده و نحوه دادرسی حائز اهمیت است.

جهانگیر دهقانی، جمشید دهقانی، کمال مولایی و حامد احمدی چهار تن از متهمان این پرونده بودند که در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۳ در زندان رجایی شهر کرج همراه با هادی حسینی و صدیق محمدی به دار آویخته شدند، این افراد فرصت کوتاهی برای ارسال یک ویدیو به بیرون از زندان را در دیماه سال ۹۲ یافتند.

ویدیوی پیش رو که در زندان در دیماه سال ۹۲ ضبط شده است در همان زمان توسط هرانا منتشر شد با اینحال نظر به اعدام ۲۰ تن دیگر از متهمان و هم پرونده ای های این افراد به قصد شفاف سازی و تنویر افکار عمومی این ویدیو بازنشر می شود.

سخنان این چهار زندانی را در رابطه با اتهامات، دادرسی و مطالبات در ادامه ببینید:

لینک به ویدیو در یوتوب

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.