پرونده شهرام احمدی به روایت اسناد؛ اتهامات، رای صادره و دفاعیات وکیل / تصاویر

جمعه, 15ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

shahram-ahmadi2-300x191

در هفته جاری دست کم ۲۰ زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرح اعدام شدند. در بین این زندانیان شهرام احمدی شناخته شده ترین چهره رسانه ای این اعدام شدگان محسوب می شود. با توجه به عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق نهادهای رسمی، خبرگزاری هرانا به قصد تنویر افکار عمومی به انتشار اسناد مربوط به رای دیوان عالی کشور و دفاعیات وکیل مدافع منتخب آقای شهرام احمدی که به اتهامات وارده طی تقاضای تجویز اعاده دادرسی پاسخ داده است می پردازد. این اسناد را در ادامه ببینید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام احمدی، شناخته شده ترین چهره از میان دست کم ۲۰ اعدام شده هفته جاری است.

تمامی اعدام شدگان دارای اتهامات و روند دادرسی مشابهی در ارتباط با گروه “توحید و جهاد” بودند بنابراین بررسی اسناد و محتویات پرونده متهمی چون شهرام احمدی که همواره بر بیگناهی خود پافشاری کرده بود حائز اهمیت از منظر شناخت کلی نسبت به وجود دادرسی منصفانه و رعایت قوانین داخلی و مقاوله نامه های حقوق بشری در رابطه با این جمع است.

در اسناد پیش رو اتهامات شهرام احمدی عضویت و همکاری موثر در “گروه تکفیری توحید و جهاد”، نگهداری ۴ قبصه سلاح کلاش و مهمات مربوطه و حمل ۳ قبصه کلاش و نیز مشارکت در حمله مسلحانه به یگان ویژه پلیس، مشارکت در حمله به پیکان-پژوی نیروی انتظامی، عدم توجه به ایست بازرسی سپاه پاسداران ذکر شده است.

در نقطه مقابل “صادق ساعدموچشی” وکیل مدافع منتخب شهرام احمدی در نامه هفت صفحه ای تقاضای اعاده دادرسی برای موکلش، اتهامات وارده را رد می کند، او می گوید موکل صرفا بعنوان راننده در قبال دستمزد استخدام شده بود و از برنامه های ترور و وجود سلاح در خودرو آگاهی نداشته است، همچنین عضویت و باور به عقاید این گروه را در تمام مراحل بازجویی رد کرده است، از سویی اقاریری که از او اخذ شده است تحت شکنجه، فشار و فاقد وجاهت قانونی است.

با اینحال تقاضای اعاده دادرسی آقای احمدی رد شد و نامبرده در کنار سایر متهمان بدون اینکه فرصت دفاع علنی و منصفانه از خود بیابند اعدام شد، برای اطلاع بهتر از مفاد پرونده لطفا به اسناد پیش رو مراجعه کنید.

برای اطلاع بیشتر بنگرید به : رد تقاضای اعاده دادرسی شهرام احمدی

کلیه اسناد را در فرمت پی.دی.اف از اینجا دانلود کنید

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.