باهنر: موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت

شنبه, 23ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

mousavi

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، می‌گوید “بهترین وضعیت” برای میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد ادامه بازداشت خانگی آنها است. آقای باهنر می‌گوید میرحسین موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی را برای رفع حصر نپذیرفته است.

محمدرضا باهنر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است که “اخیرا” برای میرحسین موسوی پیغام داده است که “اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما گویا وی نپذیرفت.”

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: “یک موقع آقایان می‌گویند ما می‌خواهیم زندگیمان را بکنیم و کاری هم نداریم، اما یک موقع هم هست که می‌خواهند بیایند بیرون هجمه راه بیندازند. معلوم است که در این مورد نظام اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهد.”

آقای باهنر نگفته است که از چه طریقی برای میرحسین موسوی پیغام فرستاده است و یا اینکه شرط عدم فعالیت سیاسی از طرف چه مرجعی تعیین شده است.

او از ادامه حصر خانگی رهبران جنبش سبز دفاع کرده و گفته است که مخالفان یک نظام سیاسی نباید اجازه فعالیت داشته باشند چرا که “مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری.” او ادامه داد: “حتما شما هم می‌دانید که انقلاب اسلامی ما هم غیرقانونی بود.”

محمدرضا باهنر پیش‌بینی کرده است اگر آقایان موسوی و کروبی محاکمه شوند “حکمشان سنگین خواهد بود و شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود” و “نتیجه رای این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود.”

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بعد از تظاهرات ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، که در آن شعارهای تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای داده شد، تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی وعده آزادی رهبران جنبش سبز از حصر خانگی و آزادی زندانیان سیاسی بود اما مقام‌های دولت می‌گویند این امر در اختیار آنان نیست.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی ایران گفته بود بازداشت خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد با دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.