تبلیغات کذب علیه جوانان دستگیر شده شهرستان خاش تحت عنوان حفر تونل

شنبه, 23ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسى در ایران” انتقال جوانان دستگیر شده به اتهام دروغین حفر تونل از شکنجه گاه اداره اطلاعات زاهدان به بند ٣ زندان مرکزى زاهدان.

رسانه هاى دولتى ٣١ تیر ماه به نقل از فرماندار شهرستان خاش اعلام کردند که ١٠ نفر را که در حال حفر تونل در منزلى بودند را دستگیر نمودند.

در پى تحقیقات مختلف از قربانیان، خانواده هاى آنها و منابع محلى مشخص شده است که این مسئله از اساس کذب محض بوده است.واقعیت امر این است که تعدادى از اعضاى یک خانواده و بستگان آنها تصور میکردند که در منزلشان گنج مى باشد و به این منظور اقدام به حفر گودال در منزل نمودند. اما مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها یورش بردند تمامى کسانى که در منزل بودند را دستگیر و به اداره اطلاعات زاهدان منتقل و همزمان شروع به تبلیغات گسترده و دروغین علیه آنها نمودند. بعد از چنین روز پنج نَفَر از آنها آزاد شدند.

اما پنج نفر دیگر که چهار نفر از آنها برادر میباشند را بعد از نزدیک به ٢٠ روز بازداشت در اداره اطلاعات به بند ٣ زندان زاهدان منتقل نمودند. سنین آنها بین ٢۵ الى ٣٠ میباشد در میان دستگیر شدگان مولوى ادریس ریگى مى باشد اسامى چهار برادر دستگیر شده به قرار زیر مى باشد: ١- مجید ریگى ٢- سعید ریگى ٣- حامد ریگى ۴ – مهدى ریگى
بازجویان وزارت اطلاعات به ۵ نفر دستگیر شده گفته اند که شما بیگناه هستید و این اشتباه فرماندار خاش و وزارت کشور است که به این نحو خبر را منتشر کرده اند ما در این قضیه هیچ نقشى نداریم.

پنج زندانی هموطن بلوچ همچنان در وضعیت بلاتکلیفى در زندان مرکزى زاهدان بسر میبرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسى در ایران، یورش وحشیانه به حریم خصوصى این خانواده، دستگیرى، انتقال به سلول انفرادى شکنجه گاه وزارت اطلاعات و اقدام به تبلیغ سوء علیه آنها را محکوم میکند و خواستار آزادی فورى و بدون قید و شرط آنها است و همچنین خواستار دخالت کمیسرعالی حقوق بشر برأى آزادى آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسى در ایران
٢٣مرداد٩۵ برابر با ١٢اوت ٢٠١۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.