پورمحمدی: زندان‌ها به دلیل تجمع زیاد زندانی دارای مشکلات بهداشتی هستند

شنبه, 23ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

zendan

مصطفی پورمحمدی یکی از متهمان به جنایت علیه بشریت در تابستان ۶۷ و امروز وزیر دادگستری(!) جمهوری اسلامی، گفته است: زندان‌ها در این کشور به دلیل تجمع زیاد زندانیان، دارای مشکلات جدی بهداشتی هستند.

آقای پورمحمدی در مصاحبه با خبرگزاری مجلس ایران گفته است زندان‌های ایران از نظر بهداشتی مشکلات جدی دارند و وزیر بهداشت در بازدیدهایی که از این زندان‌ها کرده، متوجه این مشکلات شده است.

انتقادهای فراوانی از وضعیت نامناسب زندانیان در زندان‌های ایران مطرح شده و گزارش‌های متعددی از نقض حقوق این زندانیان منتشر شده است.

وزیر دادگستری ایران گفته است یکی از دلایل نامناسب بودن وضعیت بهداشتی زندان‌ها، “تجمع زیاد” زندانیان است. آقای پورمحمدی گفته است “زمانی که در یک اتاق ۱۵ تا ۲۰ زندانی زندگی می‌کنند بدون شک اگر یک نفر بیمار شود به همه هم اتاقی‌های او سرایت می‌کند که این خطرناک است.”

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد، آوریل امسال هشدار داد‌ند که جان ده‌ها زندانی سیاسی در ایران به دلیل عدم دسترسی به امکانات درمانی مناسب در خطر است. آنها گفتند تداوم بازداشت و ممانعت مکرر از دسترسی به امکانات درمانی، سلامت زندانیان بیمار را به خطر انداخته است.

وزیر دادگستری ایران گفته است که به وزیر بهداشت پیشنهاد داده که زندان‌ها “یک منطقه بهداشتی” اعلام شوند و از بودجه عمومی کشور برای بهداشت زندان‌ها هزینه کنند.

آقای پورمحمدی گفته است “زندانیان باید برای اعمال جراحی و درمانشان بیمه شوند، همچنین نیاز است برای درمانگاه و امور بهداشتی زندان‌ها هزینه شود.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.