احسان فتاحی: مشهد؛ دُکان صیغه است نه چیزی دیگر!!!

جمعه, 29ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

احسان فتاحی

پاسخی به علم الهدی

احمد علم‌الهدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان‌ رضوی گفته مشهدشهر گردشگری نیست که «مراکز عیاشی» درآن توسعه یابد و «کنار گنبد امام رضا نمی‌شود کنسرت برگزار شود.»

نیروی انتظامی و قوه قضائیه در مشهد ماه‌هاست که مجوز برگزاری هیچ کنسرتی را صادر نمی‌کنند٬ این در حالی است که این کنسرت‌ها از وزارت ارشاد مجوز دارند.

اما به راستی مشهد محل صیغه وروضه خوانی آیات عظام است نه محل شادی

صیغه موقت یا همسریابی موقت همان ازدواج ساعتی، ماهانه و سالانه است. صیغه موقت همان ازدواج غیر دائم است. صیغه موقت به این معنی است که زن و مردی که با هم ازدواج موقت می کنند، فقط تا زمانی که مدت عقد تمام نشده ، با هم زن و شوهرند . بعد از تمام شدن مدت دیگر زن و شوهر نیستند ،مثلا اگر برای مدت ده روز ازدواج کرده باشند، بعد از ده روز دیگر نسبت به هم محرم نیستند. در ازدواج موقت یا همان صیغه موقت رضایت زن و مرد و خوانده شدن عقد و مشخص کردن مهریه و مدت لازم است.

بله اینجا مشهدی است که علم الهدی خط ونشان می کشد ، شهری که همه آن را با گنبد طلا و معنویت امام غریبش می شناسند اما تاریخ در کوچه های غربت این شهر به گونه ای دیگر رقم می خورد . تن فروشی ،بچه فروشی ،خط فقر ،مواد مخدر در مشهد که ذکر خدا را نمی کنند بلکه ذکر مرده پرستی وخرج کردن

چندسال پیش مهرداد عابدی در این باره گزارشی تهیه کرده بودند که مشهد توریسم ساختار یافته صیغه و فحشا !

در راه بازگشت ، در میانه راه راننده تاکسی هم درد دلش باز می شود و بابی جدید از معضلات این شهر را برایم می گشاید. می گوید من خودم دیده ام که سمت خیابان طبرسی دختر ها برای گرفتن ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار با مسافر هایی که از کشور های همسایه می آیند رابطه برقرار می کنند . می گوید یک بار یک مسافر خارجی داشتم که سه زن داشت و وقتی سوار ماشین شد می پرسید برای صیغه کردن کجا باید بروم ؟ ادامه می دهد که یک بار دیگر هم دو زن اهوازی را سوال ماشین کرده بودم که خودشان می گفتند به شوهرانمان گفته ایم می رویم زیارت اما اینجا با دو مرد از کشور های همسایه قرار گذاشته بودند . ۱۰ روز اینجا بودند و هرکدامشان با ۳ میلیون تومان پول بر می گشتند به شهرشان . می گوید انگار اینجا کسانی هستند که کارشان برنامه ریزی همین کار هاست و برای مشتری ها آنچه را که می خواهند فراهم می کنند .

و وقتی که از بالا به این شهر نگاه می کنی و کوچه به کوچه و خانه به خانه آنچه را که دیده ای را مرور میکنی ، افسوس می خوری که چرا این شهر به سمتی می رود که معنویتش را از مواد مخدر و فساد و فحشا بگیرد ؟

مملکت قانون دارد. هر کسی نمی تواند برای خودش قانون وضع کند.

به این میگویند حکومت ملوک الطوایفی . اگر هر قسمت از کشور یک علم الهدی داشت ، دیگه دولت و مجلس و قوه قضاییه نمیخواستیم . هر حاکمی برای ملک خودش قانون میگذارد و اجرا میکرد و متخلفان از قانون خودش را هم مجازات مینمود .‌ معلوم میشود که مرحوم آیت الله واعظ طبسی که از بدو انتخاب نماینده رهبری در خراسان بودند ، مدیریت انحرافی و خلاف شرع داشتند که اجازه دادند مشهد به قطب گردشگری و توریستی جهان اسلام تبدیل شود !! اصلا بنابر فرمایش علم الهدی ، زیارت نه تنها هیچ سنخیتی با سایرامور نظیر گردشگری و اقتصاد ندارد بلکه در تعارض نیز هست !چون علم الهدی کنسرت را در مشهد حرام میداند و در اصفهان و شیراز و شمال حلال ، پس باید مشهدی ها هیچ کاری به اسلام ناب محمدی و نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند ، اگر دین حاکم خراسان را می پسندند در مشهد بمانند و اگر دین سایر حاکمان سایر بلاد را می پسندد ، هجرت کنند ! خیلی عالی شد ..

عدم برگزاری کنسرت در مشهد را نمی شود بی جواب گذاشت!اول امام جمعه مشهد علم الهدی گفت که “مشهد جای عیاشی و کنسرت نیست و اگر می خواهید کنسرت برگزار کنید به شهر دیگری بروید”. سپس وزارت ارشاد با محترم شمردن نظر علم الهدی از برگزاری
کنسرت در مشهد انصراف داد. و حالا علی مطهری گقته است: “درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند. چیزی به نام حریم امام رضا وجود ندارد.”

همانطور که در رادیو فردا نظر دهنده گان دیدگاه های خود را نوشته بودند که مطهری پرسیده مگر خراسان خودمختارست؟ جواب: بله! اگر شما خواب نبودید، میدانستید که تمام مملکت بطور ملوک الطوایفی اداره میشود، دولت هست ولی وزیرش دکور، معاونش باید نظر مساعد سپاه را جلب کند، نهادها هرکدام یاغی وار کار خود را میکنند و نه پاسخگو هستند نه ملزم به حساب و کتاب. در هر جنبه، چندین نهاد و دست اندرکار موازی. از اقتصاد و فرهنگ و سیاست داخلی و خارجی و تمام قوا در کار هم دخالت مخرب میکنند. تنها موردی که تمام نظام یکصداست، سرکوب و خفقان و سکوت در برابر بی قانونی و ظلم بوده و همه شرکاء به سهم خود از هیچ کوششی دریغ نمیکنند. هیچیک از این مسائل چیز جدیدی نیست. یک مثال ساده اینکه حتی فیلم اکران شده در تهران یا کنسرت خواننده حکومت نظیر افتخاری، در شهرستانها غیر قابل اجرا بوده و با یک جمله ائمه جمعه ( نمایندگان ولی وقیح) با تهدید کفن پوشی و .. کلا لغو میشده. حالا این تازه بدوران رسیده (علم الهدی) که مثل احمدی‌نژاد عاشق مطرح بودن و جنجال هست، هرروز نطقی میکند و فرقش اینست که هرروز و بیشتر شنیده میشود و مطهری تعجب کرده. بله این کشور در همه بخشها بطور خودمختاری و ملوک الطوایفی اداره شده و همیشه هرکس ساز خودش را میزند و قانون واحدی وجود ندارد بجز درمورد سرکوب و غارت و ظلم

خلاصه فعلا که مملکت نه صاحب دارد نه قانون.هر کس برای خود در استانی حکومت فدرالی یا خودمختار تشکیل داده و نظام سلطه هم که حمایتشان می کند و سران قضائی کشور هم از آخوند و دارو دسته چماق دارهای نظام و حامیان روحانیت..مشکلات مردم هم هیچ.. جای کنسرت در آنجا نیست.. آنجا محل آموزش کلاسهای اختلاس و چپاول ملت ساده لوح و جمع آوری پول نان شب این ساده لوحها برای امام رضا می باشد که ثروتش از خیلی آدمهای زنده و سرمایه دار دنیا بیشتر و هیچ خیری هم برای ملت ایران واحاد فقیر جامعه ندارد.. چون در کنسرتها هم مواقعی از اشعاری استفاده می شود که باید جنبه روشنگری را به مخاطب برساند می ترسند..خرابش کنید بره مشهد تازه دارند از امام رضا خدا ساخته و بت پرستی را رواج میدهند

حالا تکلیف مردم چیست؟ آیا بدلیل وجود حرم علی بن موسی در شهر مشهد مردم باید از شادی و موسیقی محروم باشند؟ چه کسی به اینها این حق را داده است که شهروندان را از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود محروم سازند؟ آیا نمی شود علیه اظهارات علم الهدی یک طومار اعتراضی راه انداخت؟ آیا ما اینهمه دست بسته هستیم که نمی توانیم در مقابل این زورگویی آشکار بایستیم؟ حالا که عده ای از میان خودشان هم مخالف حرفهای امام جمعه مشهد هستند، دست ما پرتر است و حتما می شود کاری کرد.

وازصحبت های دیگران می توان این را فهمید که :چرا صدای ناله و خواهش ۱۳۶۰۰۰ نفر سهامدار پدیده و یک میلیون نفر سپرده گذار میزان و ثامن الحجج رو نشنیدی صدای کنسرت های اجرا نشده گوش شمارو پر کرد و نطق مبارک باز شد؟ آقای علیه السلام یعنی رسانه ملی که مستقیما زیر نظر رهبره و رئیسش با حکم رهبر انتخاب می شود ۵ سال درحال تبلیغ کردن پدیده بود از نظرشما تبلیغ عشرتکده رو میکرد؟ وقتی موسسه میزان با آرم قوه قضائیه فعالیت میکرد و درب یکی از مهمترین شعبه های آن مستقیما از دادگاه انقلاب مشهد باز می شد شما کجا بودین؟ چرا در تریبون نماز جمعه هیچ حرفی از سپرده گذاران ناچاری که به آرم قوه قضائیه اطمینان کرده و سرمایه زندگی خود را آنجا گذاشته بودند هیچ حرفی نمیزنید؟ چرا وقتی ۹۶ نفر از مدیران شهرداری مشهد به جرم دزدی بازداشت می شوند نمیگوئید به حریم امام رضا جسارت شده؟ آخه مگر شهرداری مشهد چند تا مدیر داره که خودتون میگید ۹۶ نفرشون دزدند؟ چه طور میشود که در کنارقبرامام رضا انواع و اقسام دزدی ها و اختلاس ها کلاه برداری ها حرام نیست فقط کنسرت حرام است؟ آقای علم الهدی اگر بخواهم از افاضات حضرتعالی بنویسم مطمئنا ساعت ها باید وقتم را تلف سنگی کنم که در آن میخ آهنین نمیرود ، نماز خواندن پشت سر حضرتعالی باطل است و میبایست قضا شود.در مشهد کسی هست که میخواهد دامادش را رهبر کند و او نمیگذارد که آنجا کنسرت اجرا شود. علم الهدا نمیتواند اجازه دهد که کنسرتها اجرا شود. علت این است که عقب نشینی او جایگاه رهبری آینده دامادش را به خطر میندازد. اصولا عقب نشینی کار ملا نیست. برای ملا عقب نشینی به معنی مرگ حجره است که برای خود درست کرده. او از این حجره میلیاردها دلار پول در میاورد.

هر کسی سعی در این دارد که مغازه خود را که از آنجا پول در میاورد حفظ کند. آیت الله علم الهدا تا قبل از انقلاب به خواب هم نمیدید او را با هواپیما و هلیکوپتر و اسکورت مسلح به این سوی و آن سوی ببرند. اکنون او با بد دهانی توانسته خود را از لا بلای ملاهای درجه دو به یک ملای درجه یک برساند و از زمانیکه به امام جمعه شهر مشهد منصوب شد او عملا حمکران شهر مشهد است و تنها میشود با این جمله احساس علم الهدا را در مورد شهر مشهد عنوان کرد. او احساس میکند که مشهد ارث پدرش است. کاری هم از مردم شهر هم تا زمانی که او بسوی مردم اسلحه گرفته ساخته نیست. این هم واقعیت تلخ روزگار ما. آیت الله بددهن، کلفت و گنده شده، چه میشود کرد؟

مشکل این است که در ایران مردم فقط “وظیفه” دارند ولی در برابر هیچ “حقی” ندارند. هر کس از راه می رسد گوشه ای از حقوقشان را غصب می کند. یکی حق ابراز عقیده را می گیرد، دیگری حق اعتراض مسالمت آمیز را می گیرد، و سومی حق برابری فرصتهای تحصیلی و شغلی را غصب می کند. حالا حتی حق شنیدن کنسرت و موسیقی نیز از این مردم دریغ می شود. این مردم فقط “وظیفه” دارند رای بدهند، بچه درست کنند، سربازی بروند، نماز جمعه بروند و روزه بگیرند. البته نا گفته نماند که آنها به ویژه وظیفه دارند جلوی دهنشان را هم محکم نگاه دارند.

احسان فتاحی
٢۵مرداد ماه١٣٩۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.