تجمع کارگران اخراجی شرکت نیشکر میان آب، کارخانه کاشی میبد و کارگران کارخانه فولاد زاگرس

چهارشنبه, 3ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

nayshekar

تجمع کارگران اخراجی شرکت نیشکر میان آب برای بازگشت بکار مقابل فرمانداری شوش

امروزچهارشنبه۳شهریور،جمعی از کارگران اخراجی شرکت نیشکر میان آب برای بازگشت بکار دست به تجمع مقابل فرمانداری شوش زدند.
به گزارش۳شهریورایرنا،تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در شهرستان شوش در تجمعی خواستار حل مشکل اشتغال خود در این شرکت شدند.

به گفته آنان شرکت مذکور اخیرا تعدادی از کارگران فصلی بخش کشاورزی را به بهانه تعدیل اخراج کرده است.

در پی بروز مشکل برای این کارگران که گفته می شود کارگران فصلی بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب می باشند روز چهارشنبه نشستی با حضور نمایندگان آنان و مسئولان ذیربط در محل فرمانداری شوش تشکیل شد.

رضا نجاتی عصر چهارشنبه در خصوص مشکل کارگران شرکت میان آب و پیگیری انجام شده در این رابطه گفت: مشکل بازگشت به کار این کارگران در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پیگیری لازم در این رابطه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: شرکت نیشکر میان آب از جمله شرکت های اقتصادی منطقه بوده که با ایجاد فرصت های شغلی برای اهالی بومی منطقه ، نقش مهمی در تولید و اشتغال داشته و باید در تعامل با کارگران مشکلات آنها را برطرف کند.

بنابهمین گزارش،شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب از جمله شرکت های فعال در زمینه تولید نیشکر در استان خوزستان می باشد که محصول نیشکر آن در سایر کارخانجات منطقه از جمله کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به شکر تبدیل می شود.

***
تجمع کارگران کارخانه کاشی میبد دراعتراض به عدم پرداخت ماه هاحقوقشان مقابل فرمانداری

صبح امروز (چهارشنبه) و در ساعاتی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برای افتتاح پروژه های هفته دولت در محل فرمانداری میبد حضور داشت؛ ده ها نفر از کارگران یک کارخانه تولیدی کاشی و سرامیک برای پیگیری مطالبات و حقوق و مزایایشان، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش ۳شهریورنارین نیوز، ده ها نفر از کارگران یک کارخانه تولیدی کاشی و سرامیک برای پیگیری مطالبات و حقوق و مزایایشان، مقابل فرمانداری میبد تجمع کردند.

تعدادی از این کارگران در این تجمع اظهار داشتند علی رغم وعده های داده شده، حقوق چندین ماه گذشته خود را دریافت نکرده اند.

***
چهارمین روزتجمعات اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زاگرس امروز مقابل مجلس

امروز۳شهریور،چهارمین روز از تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در تهران مقابل مجلس برگزار شد.

به گزارش۳شهریورایلنا،این کارگران که برای هیجدمین بار از قروه کردستان به تهران آمدهاند، در سه روز گذشته از وزارت کار پاسخی نگرفته اند و امروز (سوم شهریور ماه)، مقابل مجلس تجمع کرده اند.

از قرار معلوم، این ۲۸ کارگر شب گذشته را در بهشت زهرا سپری کردهاند.

***
بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ۴۵۰کارگر سیمان کارون بدنبال تعطیلی موقتی کارخانه

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه سیمان کارون در شهرستان مسجد سلیمان، این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد وحدود ۴۵۰کارگر رسمی و قرار دادی بلاتکلیف شدند.

به گزارش۳شهریورایلنا،، کارخانه سیمان کارون واقع در۴۲ کیلومتری مسجدسلیمان ( شهرستان گلگیر) قرار دارد اما فعالیتش به دلیل آنچه از سوی کارفرما بحران در منابع مالی عنوان میشود، از اول مرداد ماه موقتا تعطیل اعلام شده است و در نتیجه تمامی ۴۵۰کارگر شاغل در این واحد تولیدی سرگردان هستند.

برپایه این اظهارات کارگران مورد نظر که تا پیش از این به صورتهای مختلف رسمی، قراردادی، روز مزد و پیمانکاری مشغول کار بودند بین سه تا ۱۲ ماه مزد معوقه طلبکارند.

به صورت مشخص از سوی کارگران این واحد تولیدکننده سیمان در استان خوزستان گفته میشود: به دلیل کاهش تقاضا در بازار مصرف، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری این واحد تولیدی با مشکل انباشت بیسابقه کلینکر (یکی از مواد اولیه ساخت سیمان) مواجه میشوند به طوری که کارگران به امور دیگری همچون بازسازی و تعمیرات مشغول شدند اما استمرار این وضعیت به مرور باعث شد تا از ابتدای شهریور ماه فعالیت کارخانه متوقف شود.

کارگران میگویند پیش از این شرایط تولید در کارخانه سیمان کارون بسیار خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است انباشت بدهی های مالی کارخانه به نهاد های مختلف دولتی و خصوصی همانند اداره مالیات وبیمه تامین اجتماعی است.

آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پی گیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهاد های دولتی مستقر در شهرستان مسجد سلیمان مراجعه کرده انددر خاتمه گفتند:باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرمای با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند.

***
عدم پرداخت ۳تا۴ماه حقوق ۱۲۶کارگر شرکت صنایع غذایی حمیل

وجود محصولات لبنیاتی تقلبی در بازار به قیمت ارزان و سنگ اندازی هایی برای صادرات این گونه تولیدات، سبب شده تا یک شرکت تولید کننده محصولات لبنیاتی در حدود یک چهارم ظرفیت خود کار کند، محصولات تولیدی اش به فروش نرود و سه تا چهار ماه حقوق کارگرانش عقب بیافتد.

به گزارش ۳شهریوررودآور، این روزها حال و روز فروش شرکت حمیل تویسرکان خوب نیست، کارگرانی که سه تا چهار ماه حقوق معوق دارند، شبانه روز حتی روزهای تعطیل هم کار می کنند تا چرخ های کارخانه و چرخ تولید بچرخد، گاهی اعتراض می کنند اما خوب می دانند که مسئول کارخانه هم پولی برای پرداخت به آنان در دست ندارد، چرا که انبارهای آن ها انباشته از تولیداتشان است و به فروش نرفته.

حتی شنیده شده که یکی از مسئولان شرکت حمیل به کارگران می گوید می توانید به مقدار حقوق تا پایان سال خودتان، پنیر ببرید!

اما مگر با پنیر می شود به گفته خودشان شرمنده خانواده هایشان نشوند، یارانه هم دردی از آن ها دوا نمی کند و هزار هزار قرض و وام دارند.
امیر بنی اردلان مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تویسرکان ، موضوع حقوق معوق کارکنان شرکت حمیل را تأیید کرد و گفت: با این حال مساعدت هایی نیز از سوی کارفرما برای کارگران در طول این ماه ها انجام شده است.

محمد قلخانی مدیر داخلی شرکت حمیل نیزگفت: تعداد کارکنان و کارگران این شرکت با بخش گاوداری ۱۲۶ نفر است که در حدود سه تا چهار ماه حقوق معوق دارند.

وی اظهار کرد: حتی گاهی اوقات به کارگران پیشنهاد می دهیم از محصولات تولید شده معادل حقوق چند ماه و یا تا پایان سال خود را می توانند ببرند اما پولی در دست نیست تا به آن ها پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی هم که خریداری پیدا می شود چک های پنج تا ۶ ماهه می دهد و در اصل به موقع پولی به دست ما نمی رسد که ما هم حقوق های کارگران را به موقع پرداخت کنیم.

مدیر داخلی شرکت حمیل گفت: یکی دیگر از مشکلات ما وجود تولیدات تقلبی ارزان قیمت در بازار است که حتی سبب شده سوپرمارکت ها و مغازه داران تویسرکانی به دلیل تفاوت قیمت از ما خریداری نکنند، چرا که قیمت آن محصولات ارزان است و تولیدات ما بدون هیچ گونه تقلبی، نمی تواند با این قیمت های پایین رقابت کند.

***
عدم پرداخت ۳ماه حقوق،حق بیمه ودیگرمطالبات۷۰کارگر صنایع غذایی کارین

کارگران شاغل در مجتمع تولیدی کارین اهواز در استان خوزستان دست کم تاسه ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش۳شهریورایلنا،تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این مطلب گفتند:کارخانه کارین که در زمینه تولید کنسرو و کالباس فعالیت دارد تا دی ماه سال ۹۴ به دلایلی تعطیل بود اما از آن زمان تاکنون که فعالیت خود را از سرگرفته است بابت سه ماه مزد معوقه به کارگران خود بدهکار است.

از قرار معلوم از زمان راه اندازی دوباره این کارخانه حدود ۷۰ کارگران شاغل شدهاند و به غیر از مزد پرداخت نشده بابت مزایای عیدی و پایان سال ۹۴ نیز از کارفرمای خود طلبکارند.

بنا به گفته کارگران، کارفرمای صنایع غذایی کارین به دلیل کمبود نقدینگی همسان با حقوق حدود سه ماه است که حق بیمه کارگران را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است به همین دلیل طی این مدت دفترچه های درمانی کارگران به همراه خانواده هایشان فاقد اعتبار شده است.

منابع خبری در این واحد تولیدی با اشاره به اینکه کارخانه کارین که در حال حاضر درزمینه تولید انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه فعالیت دارد در تشریح مشکلات خود گفتند: تیر ماه سال ۹۳ این مجتمع که از دو واحد«آرا پروتئین جنوب»(تولید کننده انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه) و «کنسرو خوزستان»(تولید کننده کنسرو ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا و…) تشکیل شده بود فعالیت خودرا به دلیل مشکلات مالی متوقف کردو در آن تاریخ حدود ۱۰۲ کارگر بیکار شدند.

به گفته کارگران بعد از آغاز بکار دوباره کارخانه حدود ۷۰ نفر از کارگران به کار سابقشان باز گشتند ومابقی کارگران هنوز بلاتکلیفند واز مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند.

طبق اظهارات آنان ، این مجتمع در حال حاضر برای چندمین بار در زمینه تولید مواد اولیه تولید دچار مشکل شده و واحد کنسرو سازی آن هم هنوز راه اندازی نشده است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.