اخبار ضد و نقیض درباره بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به اتهام «اختلاس»

جمعه, 5ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

sandoogh-zahkireh-farhangian

خبرگزاری ایلنا به نفل از یک «منبع آگاه» در وزارت آموزش و پرورش ایران خبر داده که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به اتهام اختلاس از سپرده‌های اعضای این صندوق بازداشت شده است.

در روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی از بازداشت شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، منتشر شده است.

خبرگزاری ایلنا،‌ روز پنجشنبه چهارم شهریور، در گزارش خود نوشته که شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، همراه با همسر و پسرش که از مدیران مالی این صندوق است، با تهیه اسنادی جعلی، مبالغ زیادی از صندوق ذخیره برداشت کرده و به حساب‌های شخصی خود واریز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همراه با همدستانش بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی شده‌اند.

با این حال، باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، این خبر را رد کرده و به نقل از شهاب‌الدین غندالی نوشت: «برخی افراد بر اساس دشمنی، اخباری کذب برای تشویش شرایط در فضای مجازی منتشر می‌کنند».

خبرگزاری تسنیم نیز با اعلام اینکه با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تماس گرفته است، موضوع بازداشت شهاب‌الدین غندالی را تکذیب کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفته است: «بنده به عنوان مطلع در رابطه با وضعیت ضمانت‌نامه‌های بانک سرمایه احضار شدم و توضیحاتی را ارائه کردم».

وی افزوده است که تحقیق تفحص حق مجلس است و او از بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان استقبال می‌کند.

محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،‌ ۲۴ تیرماه امسال اعلام کرد که طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

یک ماه پس از این اظهارنظر، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، از «بلاتکلیف ماندن» این طرح خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آقای کوچکی‌نژاد روز ۲۴ مرداد در این‌باره گفت: «شش هزار میلیارد تومان پول فرهنگیان، توسط تعدادی چپاول شده، بانک سرمایه ورشکسته شده است و بسیاری از بنگاه‌های این صندوق نیز ورشکست شده‌اند، خائنین باید مجازات شوند».

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.

بانک «سرمایه» از زیرمجموعه‌های این صندوق محسوب می‌شود.

علاوه بر اخبار ضد و نقیض درباره اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، در جریان بحث‌های اخیر بر سر حقوق‌های بالای برخی مدیران دولتی، مواردی نیز در رابطه با «حقوق‌های نجومی» در صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد که در پی آن مدیرعامل این صندوق، تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کرد.

فیش‌ حقوقی مدیرعامل این صندوق که سوم مرداد در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، نشان می‌داد که جمع حقوق و مزایای دریافتی شهاب‌الدین غندالی در اردیبهشت ماه سال ۹۵ معادل ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.