ف. م. سخن: هشدار نهایى پادشاهى خواهان به حضرت ولیعهد، پهلوى سوم!

شنبه, 6ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

چند روز پیش بیانیه اى منتشر شد از طرف برخى از «پادشاهى خواهان» که هم به صورت مکتوب و هم به صورت صوتى در یوتوب به دست مخاطبان رسید. قرائت این بیانیه، بیش از آن که شبیه به انتقاد عادى یا مخالفت ضمنى یا اعتراض سیاسى باشد، بیشتر شبیه به اولتیماتوم جنگى بود، همراه با بیانى حماسى و مارش پس زمینه ى رزمى!

خلاصه ى موضوع از این قرار است که آقاى رضا پهلوى با یکى از خبرنگاران عرب -که همواره مخالف منافع ایران بوده و به نفع منافع اعراب سخن گفته- گفت و گویى داشته که در آن در مقابل گفته هاى ضد ملى این خبرنگار واکنش مناسبى نشان نداده و چند نکته ى دیگر که در زیر ملاحظه مى کنید:

خبرنگار به جزایر ایرانى تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسى، «جزایر اماراتى» گفته و رضا پهلوى به این گفتار اعتراضى نکرده

در نشر متن گفت و گوى رضا پهلوى، در مقابل «خوزستان»، واژه ى عربستان نوشته شده

رضا پهلوى به خلیج فارس، «خلیج» گفته

رضا پهلوى در یک گفت و گو، به جاى «اقوام» ایرانى، از «ملیت»هاى ایرانى سخن گفته

رضا پهلوى در پایبندى به چهارچوب ملى ایران کارنامه ى ردّى گرفته

این مسائل باعث شده تا عده اى از کوشندگان و کنشگران ملى (از آقاى ضیا آتاباى تا آقاى امید دانا و چند وبلاگ نویس) اقدام به دادن هشدار نهایى به حضرت ولیعهد، پهلوى سوم کنند.

بعد از انتشار این هشدار تند و سخت، شوراى ملى ایران که تشکیلات سیاسى رضا پهلوى به شمار مى آید اطلاعیه اى صادر کرد که در آن ضمن اشاره به سناریوهاى مهندسى شده ى جمهورى اسلامى و برخوردهاى زننده از سوى جمهورى اسلامى و پرونده سازى براى یک پناهنده سیاسى به منظور بازگرداندن و شکنجه ى او و تحریف مصاحبه الوطن و صداگذارى بر تصاویر ویدئویى شاهزاده، کل این موضوع را «تهمت هاى دروغین» نامیده و اظهار داشته که براى دستیابى به حکومتى ملى و گیتى گرا و دمکراتیک از هیچ کوششى دریغ نخواهد کرد.

پس از انتشار این اطلاعیه، آقاى امید دانا که از هواداران پر و پا قرص پادشاهى پهلوى و رضا شاه و محمد رضا شاه پهلوى ست، در یک برنامه ى یوتیوبى ویژه، به افشاى دروغ هاى شوراى ملى ایران و رضا پهلوى پرداخت و با ارائه ویدئو و صفحات اینترنتى پاک شده توسط یکى از مشاوران «بى سواد» رضا پهلوى -خانم نازیلا گلستان-، بر درستى مفاد بیانیه هشدار، پا فشارى کرد و در مقابلِ تهدید شوراى ملى ایران به دادگاهى کردن اش، تهدید به دادگاهى کردن رضا پهلوى در ایران آزاد کرد!

در این میان ادعا شد که دفتر رضا پهلوى و دو نفر گرداننده ى آن عامل کشیده شدن رضا پهلوى به این وضعیت هستند و رضا پهلوى تحت تاثیر آنان قرار دارد و کار به جایى رسیده که از کمک هاى عربستان سعودى بهره مى گیرد!

رسانه هاى جمهورى اسلامى هم در این میان با نوشتن مطالبى، سقوط رضا پهلوى پیش از تکیه زدن بر تخت سلطنت را به تمسخر گرفتند.

reza-pahlavi

سوالى که براى ما ناظران این زد و خورد لفظى و درون گروهى پیش مى آید این است که پادشاهى خواهان و سلطنت طلبان، اگر حضرت ولیعهد، پهلوى سوم را قبول ندارند و او را چنین شخص غیر ملى و بیگانه دوستى مى دانند، چه کسى را به عنوان پادشاهِ خود مى خواهند معرفى کنند؟ سوالى که پاسخ به آن مى تواند عده اى از پادشاهى خواهان را که خارج از این دعواها قرار دارند به شناخت پادشاه بعدى شان کمک کند!
از: گویا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.