گزارش تصویری از برگزاری مراسم سالگرد اعدام‌شدگان ۶۷ در خاوران

یکشنبه, 7ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

روز گذشته جمعی از بازماندگان و خانواده های زندانیان سیاسی اعدام شده در تابستان ۶۷ به مناسبت ۲۸مین سالگرد این قتل عام در محل قبرستان خاوران تهران جمع شدند و با نثار گل و خواندن سرود یاد عزیزان خود را گرامی داشتند، نیروهای امنیتی اندکی پس از شروع مراسم در محل حاضر و از خانواده ها خواستند آنجا را ترک کنند، گزارش ویدیویی و تصاویر مربوطه را در ادامه ببینید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۵ شهریور ۹۵، جمعی از بازماندگان و خانوادگان زندانیان سیاسی اعدام شده در تابستان ۶۷ به روال دهه های اخیر با حضور در قبرستان خاوران با نثار گل و خواندن سرود یاد عزیزان خود را گرامی داشتند.

یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت در مراسم روز جمعه، سرود خاوران، شعرهایی از شاملو، سیاوش کسرایی و فریدون مشیری خوانده شد، او تصریح کرد: “شرکت کنندگان از ساعت ۷-۸ آمده بودند اما ساعت نه و نیم و در اواخر مراسم نیروهای امنیتی با احترام از مردم خواستند آن‌حا را ترک کنند. البته عکس هم می‌گرفتند”.

منبع دیگری به گزارشگران هرانا گفت “امسال مادری در مراسم حاضر بود که صدای گریه های او فضای خاوران را پر و همه را منقلب کرده بود، او میگفت پس از سالها چشم به راهی برای نشانه ای، نهایتا چند شب پیش خوابی دیده است که محل دفن فرزندش در خاوران را پای این دیوار به او نشان داده اند و او اکنون می داند حداقل فرزندش کجای این گورستان دفن است”

در ادامه به عکس‌ها و ویدئوی این رویداد توجه فرمایید؛

khavaran-95-01

khavaran-95-02

khavaran-95-03-576x1024

khavaran-95-04-576x1024

khavaran-95-05-576x1024

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.