کاهش حبس متهمان پرونده ‘پروژه نفوذ’ در دادگاه تجدیدنظر

دوشنبه, 8ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

parvandeh nofoz-nofouz-300x191

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل تعدادی از متهمان پرونده موسوم به “پروژه نفوذ” از تقلیل حکم حبس متهمان این پرونده به دو سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد. عیسی سحر خیز، احسان مازندرانی (مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان)، سامان صفرزایی (نشریه اندیشه پویا)، داوود اسدی و آفرین چیت ساز، آبان ماه سال گذشته پس از سخنرانی رهبر ایران در مورد «نفوذ دشمن» توسط نهاد اطلاعات سپاه بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به حبس های درازمدت محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم حبس کلیه متهمان پرونده موسوم به پروژه نفوذ به دو سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا در این‌باره توضیح داد: “خوشبختانه دادگاه تجدید نظر برای کلیه متهمین تنها دو اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین را نگه داشته و با استناد به ماده ۱۳۴ حداقل مجازات را که ۲ سال بوده در نظر گرفته است.”

عیسی سحر خیز، احسان مازندرانی(مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان)، سامان صفرزایی (نشریه اندیشه پویا)، داوود اسدی و آفرین چیت ساز یادداشت نویس روزنامه ایران، در آبان‌ماه سال ۹۴ پس از سخنان رهبر ایران، در پرونده‌ای موسوم به «پروژه نفوذ» توسط نهاد اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند.

در بازجویی‌ها، بازپرسی و دادگاه بدوی این فعالین رسانه‌ای با اتهاماتی از قبیل «عضویت در شبکه نفوذ، جاسوسی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به نظام و اجتماع و تبانی» مواجه شده بودند.

قاضی صلواتی از قضات دادگاه انقلاب تهران، در احکامی سنگین آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، احسان صفرزایی و داوود اسدی را به تحمل ۵ تا ۱۰ سال و در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

طبق حکم دادگاه، آفرین چیت‌ساز به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

احسان مازندرانی نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم، داود اسدی و احسان صفرزایی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شدند.

برای عیسی سحر خیز نیز سه پرونده در دادگاه تشکیل شد که دادگاه انقلاب در یکی از پرونده‌ها به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام، حکم به سه سال زندان داده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.