احمدی‌نژاد عامل کوچ میلیونها نفر ایرانی در آینده نه چندان دور

سه شنبه, 9ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

zirzamin

?بد نیست بدانید فقط در دولت نهم و دهم ٧۵ میلیارد متر‌مکعب آب شیرین اضافی و بدون پشتوانه از منابع آب زیرزمینی کشور برداشته شده است.

این حجم اضافه‌برداشت به ‌اندازه بیش از دو برابر کل برداشت اضافی آب در ٢٧ سال قبل از خودش بوده است.

در دولت احمدی نژاد مجوز حفر ۴۸۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق داده شد که باعث بروز فاجعه بزرگ بشری برای مردم ایران شد.

خیانتی بزرگ که همان غارت منابع آبی است در دولت وی انجام شد.

در کنار این اقدامات بیشترین سد بهره‌برداری‌شده از مجموع ۱۴۲ طرح سد بزرگ ملی کشور متعلق به دولت احمدی‌نژاد بود ۵۴ سد را به نام خود ثبت کرد که از بسیاری از آنها به ‌عنوان فاجعه در تمامی ابعاد یاد می‌شود.

افتتاح سد گتوند و دفاع تمام‌قد او از این طرح، همچنان زبانزد فعالان این حوزه است.

?احمدی‌نژاد در پاسخ به نامه رسمی و انتقادی ، رئیس سازمان بازرسی وقت درباره نواقص فنی این سد گفته بود:

?«یک آدم بی‌سوادی وارد کارهای تخصصی می‌شود و به ما نامه رسمی می‌زند که شما این سد را در این نقطه نسازید و در جای دیگری احداث کنید.
به تو چه ارتباطی دارد؟ اصلا تو می‌فهمی سد یعنی چه؟ چه کسی به تو این اجازه را داده است که چنین کاری را انجام دهی؟»

?تا سال۸۴کل چاهای عمیق و نیمه عمیق و…در سطح کشور به۴۵۰هزار حلقه نمیرسید یعنی از قبل انقلاب تا سال۱۳۸۴کلا در ایران ۴۵۰هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و قنات و..وجود داشت و در۸سال دولت احمدی نژاد ۴۸۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق حفر شد یعنی ظرف۸سال تعداد این چاها۲برابر شد.

احمدی نزاد بعد از آزاد کردن مجوز چاه عمیق در فیروز کوه به میان کشاورزان رفت و طی سخنرانی اعلام کرد.

?احمدی نژاد: ” اینکه می‌گویند آب نیست دروغ است چاه عمیق بزنید، در اعماق زمین آب هست. “

⚫️کشاورزان صدها هزار حلقه چاه حفر کردند و به آب‌هایی دسترسی پیدا کردند که اصلا قابل استحصال نبود.»

به گفته دکتر اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک پنجم آب‌های چاه‌ها آب‌های فسیلی است که باید در چاه باقی بماند.
در صورتی که این آب‌ها از چاه بیرون بیاییند، چاه فرو می‌ریزد. در سرایر ایران ۴۸۰ هزار حلقه چاه ایجاد کردیم که دیگر در توان آب‌های زیرزمینی نبود.

⚫️بهترین نمونه دریاچۀ ارومیه است که در اطراف آن بیش از ۷۲ هزار چاه عمیق حفر شد. این چاه‌های عمیق را از روی عکس‌ها و فیلم‌های ماهواره‌ای می‌توان شمرد. در نتیجه سفره‌های آب زیرزمینی ما تهی شد و به اصطلاح، تراز آب زیرزمینی ما منفی شد.»

⚫️آب در زیرزمین مثل ستون خاک را نگه می‌دارد. با برداشت آب بیش از حد، وقتی آب به پایین‌تر از سطح تراز خود برسد، دشت هم با آن پایین خواهد رفت. برای همین است که می‌بینیم که دشت‌های عمیقی ما در ایران در حال فرونشستن هستند.»

⚫️استفادۀ بیش از حد از منابع آبی، موجب از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود. از طرفی موجب از بین رفتن ساختار خاک و پدیدۀ ریزگرد می‌شود.

این‌ها فقط تخریب‌های محسوسی است که به سرعت عواقب خود را نشان داد. باید در سال‌های آینده منتظر دیگر آثار بد رفتاری با محیط زیست بود. علایمی که میتواند سبب کوچ میلیونها نفر ایرانی از شهر و دیار خود شود.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.