اخبار کارگری: اعتراض و تجمعات، اخراج و تعطیلی واحدهای تولیدی

eteraz-kargaran

هشتمین روزاعتراض کارگران پتروشیمی رازی نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل و ممنوعالورود شدن۱۰کارگرمعترض!

تجمع کارگران وخودداری از ورود به مجتمع پتروشیمی رازی درحمایت از همکارانشان!

صبح امروز۸شهریور،ده کارگر پتروشیمی رازی در هشتمین روز از اعتراض این کارگران نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل ممنوع الورود شدند.

همچنین صبح امرو،حدود سیصد نفر از کارگران این شرکت هستند در حمایت از ممنوع الورود شدن همکاران خود پشت درب مجتمع رازی تجمع نمودند و از ورود به آن مجتمع خودداری کردند.

به گزارش۸شهریورایلنا،کارگران پتروشیمی رازی از ممنوع الورود شدن ده نفر از همکاران خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، در هشتمین روز از اعتراض این کارگران، صبح امروز (هشتم شهریورماه) کارفرما از ورود ده نفر از کارگران به مجتمع جلوگیری کرده است.

این کارگران در هشت روز گذشته نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل در این مجتمع اعتراض کردهاند.

از قرار معلوم، حدود سیصد نفر از کارگران این شرکت هستند در حمایت از ممنوع الورود شدن نمایندگان خود صبح امروز پشت درب مجتمع رازی تجمع نمودند و از ورود به آن مجتمع خودداری کردند.

به گفته این کارگران، چند نفر از ممنوع الورودی ها از کارگرانی هستند که سه سال پیش با شکایت کارفرما و با اتهام اخلال در نظم عمومی، به شلاق و حبس محکوم شدند.

اعتصاب گسترده کارکنان ورانندگان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس دراعتراض به خصوصی سازی وعدم پرداخت مطالباتشان!

یکی از کارکنان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه این شرکت که در گذشته جزو ۱۰ شرکت برتر حمل و نقلی بوده است، گفت: این شرکت در هفته گذشته با اعتصاب گسترده کارکنان روبرو شد و در دو روز گذشته رانندگان جلوی این شرکت تجمع کرده و حتی درگیریهایی هم داشته اند.

وی با بیان اینکه تمام هفته گذشته کارمندان شرکت در اعتصاب بودند، افزود: امروز ۸ شهریور است اما هنوز حقوق مرداد را پرداخت نکردهاند و فکری هم به حال مشکلات نمیکنند. رانندگان از چند روز پیش مدام جلوی در شرکت تجمع میکنند اما مدیران به وضع موجود رسیدگی نکرده اند و حتی در این مدت یک بارنامه هم صادر نشده است.

به گزارش۸شهریور مهر، به دنبال واگذاری شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به بخش خصوصی در دو ماه گذشته، مشکلات زیادی گریبانگیر کارمندان و رانندگان این شرکت شده است.

شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقلی کشور بود که متاسفانه در جریان خصوصی سازی با مشکلات زیادی روبرو شد. این شرکت که تا پیش از این متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بود از حدود دوماه پیش به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت با میلیاردها تومان بدهی با رقمی کمتر از ارزش واقعی به بخش خصوصی فروخته شد، اما از زمانی که مدیران جدید وارد این شرکت شدهاند، بحرانهای اقتصادی به کارمندان و رانندگان شرکت تسری یافته و منجر به اعتصابات پی در پی در این شرکت شده است.

***

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران خدمات شهری شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان!

پیش ازظهرامروز۸شهریور،جمعی از کارگران خدمات شهری شهرداری رشت به دلیل احقاق مطالبات معوقه خود مقابل شهرداری منطقه یک این شهر تجمع کردند.

به گزارش ۸شهریورفارس،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: حقوق کارگران بخش رفت و روب شهرداری رشت از تیرماه امسال پرداخت نشده و این موضوع موجب تجمعات اخیر کارگران و اعتراضات آنها شده است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه بارها این موضوع به شهردار رشت تذکر داده شد، افزود: شهردار رشت هر بار قول مساعد داد که حقوق کارگران را در زمان مقرر پرداخت میکند اما وی نسبت به این موضوع بیتفاوت بوده و تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت حقوق معوقه کارگران انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه کارگران شهرداری رشت به دلیل عدم دریافت حقوق حتی برای خرید ارزاق روزانه با مشکل مواجه هستند، گفت: کارگران شهرداری حتی توان پرداخت کرایه تاکسی برای حضور در محل کار خود را نیز ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: از شهردار رشت میخواهیم شرایط کارگران را درک کند و برای لحظهای خود را به جای آنها قرار دهد.

***
اخراج ۳۰کارگر کارخانه روغن شاد گل!

از ابتدای ماه جاری دستکم ۳۰ کارگر کارخانه تولید روغن شاد گل در شهرستان نیشابور اخراج شده اند.

به گزارش۸شهریورایلنا،تعدادی از کارگران اخراج شده با اعلام این خبر افزودند: تا پیش از این اتفاق حدود ۷۰ کارگر بودیم اما از ابتدای شهریورماه جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان میشود، در قالب یک گروه ۳۰ نفره اخراج شدیم.

کارخانه روغن شادگل در شهرک صنعتی خیام نیشابوری واقع شده است و از قرار معلوم هرکدام از کارگر اخراج شده تا نزدیک به ۱۰ سال سابقه کاری داشته اند.

به گفته آنان کارفرمای این واحد تولیدی مدعی است توان پرداخت به موقع حقوق حدود ۷۰کارگر شاغل در کارخانه را ندارد، به همین دلیل بااخراج کارگران قصد کاهش هزینه های جاری کارخانه را دارد.

به گفته آنان این اخراج ها در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر کارفرما در تاریخ ۱۵مرداد، کارخانه را به بهانه تعطیلات تابستانی تعطیل کرده بود و از آن زمان تاکنون نیز این واحد صنعتی به دلیل آنچه که انجام تعمیرات عنوان میشود؛ تعطیل باقیمانده است.

این کارگران میگویند از مجموع همکاران باقیمانده آنها تنها حدود ۲۰ نفر تقریبا به صورت روزانه در محل برای انجام تعمیرات کارشان حضور دارند و در مقابل سایر کارگران باقیمانده هنوز نمیدانند که قرار است توسط کارفرما چه کاری برعهده آنها محول شود.

***

عدم پرداخت۴ماه حقوق کارگران کارخانه مهر ایران!

کارگران کارخانه بخاری سازی مهر ایران درکیلومتر ۲جاده نیشابور به مشهد طی ۴ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده اند.

به گزارش۸شهریورایلنا،منابع کارگری در این واحد تولید انواع بخاری وشومینه های گازی گزارش دادهاند معوقات مزدی کارگران مربوط به چهار ماه گذشته می شود و علاوه بر این بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته آنان مطالبات معوقه کارگران مهر ایران در حالی به تاخیر افتاده است که در فاصله سال ۸۹ تا ۹۰ فعالیت این واحد تولیدی با ۲۰۰ کارگر به دلیل افزایش بدهی و زیان مالی تعطیل شده بود.

برپایه این اظهارات اگرچه اخیرااین کارخانه مجددا فعالیت تولید خود را با بازگشت بکارحدود ۲۰ کارگر از سر گرفت اما در حال حاضر به دلیل مشکل نقدینگی پرداخت مطالبات مزدی این کارگران با سه تا چهار ماهه تاخیر همراه است.

به گفته کارگران کارخانه بخاری سازی مهر ایران، بخشی از مشکلات مالی این کارخانه مربوط به حادثه آتش سوزی این واحد تولیدی در خرداد ماه سال ۹۳ مربوط میشود که از آن موقع تا به امروز این واحد صنعتی نتوانسته است خسرات های ناشی از این اتفاق را جبران کند.

***
راهپیمایی وتجمعات اعتراضی کارگران شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

امروزیکشنبه۷شهریور، کارگران و پاکبانان شهرداری رشت دراعتراض به عدم پرداخت ماه حقوقشان دست به تجمع درسبزه میدان این شهرزدند.

همچنین، طی چند روز گذشته نیز تعدادی از پاکبان های شهرداری رشت در اعتراض به عدم دریافت ماهها حقوق تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند و معترضین مسیر سبزه میدان، شهرداری تا میدان صیقلان شهر رشت را بصورت اعتراضی پیاده روی کردند.

به گزارش ۷شهریور۸دی، کارگران و پاکبانان شهرداری رشت در اعتراض به عدم دریافت ماه ها حقوق هم اکنون در سبزه میدان این شهر تجمع کرده اند.
شایان ذکر است طی چند روز گذشته نیز تعدادی از پاکبان های شهرداری رشت در اعتراض به عدم دریافت ماهها حقوق تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند و معترضین مسیر سبزه میدان، شهرداری تا میدان صیقلان شهر رشت را بصورت اعتراضی پیاده روی کردند.

محمود باقری خطیبانی در همین خصوص گفت: در مجموع همه ی نیروهای حجمی شهرداری رشت در دریافت حقوق خود مشکل دارند و هم اکنون بسیاری از کارکنان شهرداری منطقه ی چهار، سازمان عمران شهری و پاکبانان شهرداری رشت حقوق دریافت نکرده اند.

وی تأکید کرد: شهرداری رشت در سال جاری بیش از یک میلیارد و هشتصد هزار تومان به مدیران خود پاداش داده است و این در حالی است که پاکبانان زحمتکش در دریافت حقوق خود دچار مشکل هستند.

***
اخراج ۱۰کارگر کارخانه داروسازی بهوزان

اخیرا ده نفر از کارگران کارخانه داروسازی بهوزان، به بهانه کاهش فروش اخراج شدند.

این کارخانه که در شهرک صنعتی رشت واقع شده، در سال ۱۳۵۷ توسط ۵۰ نفر از دکترهای داروساز به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و در سال ۱۳۶۷ مورد بهره برداری قرار گرفت. از محصولات این کارخانه می توان به انواع کرم ها، پمادها، لوسیون ها، محلول ها و انواع مواد اولیه دارویی اشاره کرد. این کارخانه نظیر همه کارخانه های داروسازی همواره از رونق برخوردار بوده و جزء شرکت های بسیار سود آور می باشد.

منبع:سایت کمیته کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

***
تعطیلی حدود۵ هزار واحد تولیدی دراستان آذربایجان شرقی

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی گفت:بر اساس آخرین آمار از سال ۹۳ ازمجموع حدود ۹ هزارو ۸۰۰واحد تولیدی فعال در استان آذر بایجان شرقی تعداد حدود پنج هزار واحد تعطیل شده اند.

به گزارش ۷شهریورایلنا ،غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود گفته است: طبق آخرین پایشی که در سال ۹۳ انجام شده استان آذربایجان شرقی حدود ۹ هزارو ۸۰۰ واحد تولیدی فعال داشت اما در پایش امسال تعداد این واحدها به ۴ هزارو ۸۰۰ واحد کاهش یافته است که بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ واحد آن مربوط به واحدها و صنایع کوچک و خرد می شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۶هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش صنعت اختصاص داده شده است که حدود ۷۰۰میلیارد آن به آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است.

راستی اضافه کرد: در استان ما بیش از ۹۰درصد سرمایه گذاری صنعتی مربوط به بخش خصوصی است و این امر عمده ترین دلیل برای در امان ماندن واحد های تولیدی محسوب می شود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی در بخش دیگر از سخنان خود ببا اشاره به رکورددار بودن استان آذربایحان شرقی دربخش صنعت ومعدن در خاتمه تصریح کرد: حدود ۶ هزارو ۶۰۰ واحد معدنی، ۸/۲میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان وجود دارد که آذربایجان شرقی در بخش ذخیره معدنی، رتبه اول کشور را از آن خود کرده است .

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل