سهیلا کارگر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

شنبه, 12ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

سهیلا کارگر فعال ترک (آذری) توسط دادگاه انقلاب شهر قزوین به اتهام «عضویت در گروه به قصد برهم زدن امنیت عمومی کشور» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین و به ریاست قاضی ذوقی، سهیلا کارگر فعال ترک (آذری) ساکنِ قزوین را به اتهام «عضویت در گروه به قصد برهم زدن امنیت عمومی کشور» و با استناد به ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

«ایجاد گروه تلگرامی و طرح چالش‌های اتنیکی در ایران» از مهمترین عنصر مربوط به اتهام نسبت داده شده در دادنامه صادره است که به آن تحت عنوان «جریان پان ترکیسم، ارتباط با گروه خرابکارانه و تجزیه طلبی در جهت افزایش قلمرو آذربایجان جنوبی» اشاره شده است.

دادنامه خانم کارگر از مصداق ها و طیف گسترده ای از اتهامات حتی اقدامات “ضد دینی” مملو است با اینحال محکومیت نهایی این شهروند قزوینی صرفا معطوف به ماده ۴۹۹ و عضویت در جمعیت غیرقانونی است.

یک منبع نزدیک به خانم کارگر در مورد فعالیت‌های وی به این خبرگزاری توضیح داد: “خانم کارگر در سال ۱۳۹۳ با راه اندازی گروه مجازی رنگین کمان ملل در ایران و با دعوت از علاقمندان این عرصه اقدام به طرح مباحث اتنیکی و چالش‌های پیش رو در این زمینه کرد و بدین طریق مسائل مرتبط را به بحث و بررسی گذاشت.”

سهیلا کارگر پس از ماه‌ها فعالیت در گروه‌ها و کانال‌های مورد تأسیس خود، در تاریخ بیست و شش اردیبهشت سال ۹۵ از طرف نیروهای امنیتی قزوین بازداشت و سپس به بند ۲۰۹۹ بازداشتگاه اوین در تهران منتقل شد، نهایتا نیز بعد از تحمل نوزده روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

خانم کارگر اهل شهر خوی و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نرم‌افزار است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.