ادامه اعتصاب غذا و دارو رضا شهابی و وخامت حال وی

سه شنبه, 5ام دی, 1391
اندازه قلم متن

shahabi

دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲ |
خبرگزاری هرانا – اعتصاب غذا و دارو رضا شهابی که از روز ۲۵ آذر ماه آغاز گشته همچنان ادامه دارد و وی شب گذشته در پی افت فشار به بهداری زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی فعال کارگری زندانی که روز شنبه ۲۵ آذرماه به بیمارستان خمینی تهران اعزام شده بود، در پی بدرفتاری مامور اعزام و ممانعت از انجام آزمایشات ضروری اعلام اعتصاب غذا و دارو نمود.

این فعال کارگری اعلام کرده است خواهان اعزام به مرخصی درمانی و تنبیه مامور خاطی که وی را تهدید به ضرب و شتم نموده و توهین کرده می‌باشد.

همچنین شب گذشته در پی افت شدید فشار خون این فعال کارگری وی به بهداری زندان منتقل شده ولی پس از تست فشار خون که زیر ۱۰ بوده است، حاضر به تزریق سرم دارویی نمی‌شود و بداخل بند بازگردانده می‌شود.

رضا شهابی، فعال کارگری، عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و مسئول سابق واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش‌تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و هم چنین به اتهام تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی نیز به پنج سال حبس محکوم شده بود وی همچنین در این حکم به ۵ سال ممنوعیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

گفتنی است، حکم وی بتازگی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی تقلیل یافته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.