شعار مرگ بر “هاشمی و خمینی” در سایت افسران

چهارشنبه, 17ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران: بنظر میرسد که اختلافات میان طیف هاشمی، روحانی، (حسن) خمینی و محمد خاتمی و طیف افراطیون جمهوری اسلامی مانند کیهان و برخی افسران سپاه شدیدتر شده است. چندی پیش محمد خاتمی گفت که: “اگر با جریان‌های تخریبی برخورد نشود به ترور ختم می‌شود”. اخیرا سعید حجاریان نیز در مصاحبه خود با بهار هشدار داده است که باید مواظب جریان خشونت طلب بود.

از جانب دیگر سایت شبکه ی «افسران» جنگ نرم، در اقدامی مشکوک با انتشار طرحی، شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را در کنار عکس موسوی، کروبی، هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و مشایی قرار داده و علاوه بر القای شعار مرگ بر این ۶ نفر، در ذیل آن به صراحت شعار «مرگ بر هاشمی رفسنجانی» را به کار برده اند.
انصاف نیوز نوشت که در این سایت توهین های غیر قابل انتشاری علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام (هاشمی – سایت ملیون ایران) منتشر شده است. علت به نظر سایت انصاف نیوز بازنشر خاطره ی یک پاراگرافی آقای هاشمی مربوط به ۱۴ اسفند ۱۳۶۱ است که در آن هاشمی به «مخالفت صریح آیت الله العظمی گلپایگانی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه» و موافقت امام خمینی با پخش آن اشاره کرده بود. (یعنی به روایت آقای هاشمی دیگر این دو مخالف شعار مزبور بوده اند – سایت ملیون ایران) این خاطرات سالها پیش به چاپ رسیده است.

مشروح خبر آینده نیوز:

افسران ۷ هزار تومنی شعار «مرگ بر هاشمی و خمینی» سر دادند

سایت شبکه ی «افسران» جنگ نرم، در اقدامی مشکوک با انتشار طرحی، شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را در کنار عکس موسوی، کروبی، هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی و مشایی قرار داده و علاوه بر القای شعار مرگ بر این ۶ نفر، در ذیل آن به صراحت شعار «مرگ بر هاشمی رفسنجانی» را به کار برده اند و تعدادی از اعضای این شبکه آن را تایید کرده اند.

یکی دو سال پیش یکی از کاربران اصولگرای فضای مجازی فاش کرده بود که برخی فعالان ارزشی در ازای فعالیت در فضای مجازی و مطلب نویسی و کامنت گذاری، ساعتی ۷ هزار تومان دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در این سایت که توهین های غیر قابل انتشاری را علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده، علت آن را باز نشر خاطره ی یک پاراگرافی آقای هاشمی مربوط به ۱۴ اسفند ۱۳۶۱ عنوان کرده که در آن هاشمی به «مخالفت صریح آیت الله العظمی گلپایگانی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه» و موافقت امام خمینی با پخش آن اشاره کرده بود. این خاطرات سالها پیش به چاپ رسیده است.

ترویج چنین دیدگاه های خشونت طلبانه ای در این سایت که بدون فیلتر قابل مشاهده است، یادآور ادبیات خشن افراطیونی است که پیش از ترور سعید حجاریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان دهه ی هفتاد علیه مخالفان شکل گرفته بود و در روزهای اخیر در پی کفش پراکنی عده ای تندرو به خودروی حسن روحانی در مراسم استقبال در مهرآباد، سید محمد خاتمی نسبت به آن چنین هشدار داد: «اگر جلو جریانات تخریبی گرفته نشود، مثل زمان اصلاحات می شود که اوایل این طور بود و بالاخره منجر به ترور شد».

پس از این هشدار، برخی رسانه های خاص، خاتمی را مورد هجمه قرار دادند و حتی مهدی کوچک زاده، عضو جبهه پایداری، خاتمی را به «اطلاع از اقدامات تروریست ها» متهم کرد و گفت: «احتمالا آقای خاتمی از حرکات تروریست ها اطلاع دارد، چراکه در گذشته وقتی آن آقا (سعید عسگر) به آقای حجاریان شلیک کرد، ابتدا دیگران را متهم کردند و بعدها مشخص شد فردی که شلیک کرده بود از وابستگان مجموعه خودشان بوده است».

marg-bar-zed-velayat

این ادعای پوچ در حالی از سوی این نماینده ی تندرو مطرح می شود که چند سال پیش، سردار رحیم صفوی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در گفتگویی با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در اواخر آن سال(۱۳۷۸) اتفاق دیگری که افتاد و سعی شد که سپاه پاسداران مورد اتهام قرار گیرد ترور سعید حجاریان بود، در این خصوص نیز مقداری توضیح دهید؟»، گفته بود که سعید عسگر بسیجی بوده است. وی تصریح کرده بود: آن ماجرا هیچ ربطی به سپاه پاسداران نداشت، البته فرد ضارب هویتش بسیجی بود ولی خودش چنین کاری کرد و بنده به‎عنوان کسی که در جزییات این ماجرا ورود پیدا کردم باید بگویم سپاه پاسداران در آن هیچ نقشی نداشت و شخص بنده نیز اصل این ماجرا را نمی‎پسندم چون در روحیات بنده و سپاه دست زدن به چنین اعمالی وجود ندارد زیرا ما یک حکومت هستیم و حکومت نیز در چارچوب قوانین حرکت می‎کند و این‎که فردی تصمیم بگیرد کسی را بزند یک بی‎نظمی اجتماعی است و از نظر بنده ماجراهای قتل‎های زنجیره‎ای هم محکوم است و با شناختی که ما از موازین اسلامی داریم، این حرکات خلاف ضوابط اسلامی و خلاف قوانین و مصالح نظام جمهوری اسلامی است.

سعید حجاریان چند سال بعد از ترور، در مصاحبه اى با روزنامه بهار از دست کم گرفتن هشداری گفت که یکی از عناصر تندرو چند وقت قبل از آن به او داده بود: «آقاى علیزاده روزى در شوراى شهر فردى را به من معرفى کرد و گفت او از این بچه هایى است که تجمع هاى دانشجویى را به هم مى ریزند و مى خواهد با تو صحبت کند. کمى نصیحتش کردم و به او گفتم عقاید خود را داشته باشد، امّا به جاى این که کارهاى فیزیکى بکند، برود کار فرهنگى کند. روزى احمدى به من گفت که دوستان من تو را محاکمه کرده اند و نوارى به من داد که جریان محاکمه در آن ضبط شده بود. احمدى به من گفت که ظاهرآ پسر عمویش از اینهاست و این نوار با صداى اوست. نوار را کم گوش کردم، متوجه شدم همان حرف هاى معمول است که جریان خشونت طلب در روزنامه ها و مجله هایشان علیه من گفته و نوشته بودند. نوار بى ارزشى بود، به آن اعتنایى نکردم و آن را در گوشه کشوى میزم انداختم و به آقاى اصغرزاده که در همان اتاق همکارم بود، گفتم که چنین نوارى موجود است . . .».

نمونه ی حجاریان نشان می دهد که گسترش ادبیاتی که در سایت های حاشیه ای اما فیلتر نشده مانند افسران علیه هاشمی و موسوی و خاتمی و کروبی و مشایی و سیدحسن خمینی شکل می گیرد و برخوردی با آن نمی شود، می تواند بستر ساز حرکت های کور و افراطی بخشی از جوانان پر احساسی شود که در معرض آن قرار می گیرند و بهتر است آقایان کریمی قدوسی و احمد سالک که این روزها نسبت به «هشدار» سیدمحمد خاتمی واکنش نشان داده اند، به جای آن به این دست ادبیات و تحرکات شبه دخمه ها بپردازند و مانند حجاریان این گزارش ها را کم ارزش نخوانند و به آن بی اعتنایی نکنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید