بازداشت و بی‌خبری از یاشار رضوانی شهروند بهایی

دوشنبه, 18ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

Yashar-rezvani-300x191

یاشار رضوانی شهروند بهایی ساکن آریاشهر تهران از روز چهارشنبه هفته گذشته در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. از زمان بازداشت تاکنون خانواده این شهروند بازداشت شده از وضعیت وی اطلاعی در دست ندارند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاشار رضوانی شهروند بهایی ساکن آریاشهر تهران از روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ساعت ۱۰:۴۵ صبح در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده رضوانی با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا در مورد نحوه بازداشت این شهروند بهایی گفت: “چهارشنبه صبح ساعت ٨:٣٠ مامورین اطلاعات با ورود یکی از همسایگان وارد اپارتمان شدند و زنگ واحد مسکونی آقای رضوانی را زدند اما وی که متوجه حضور ماموران شده بود از بازکردن در خودداری کرد.”

این منبع مطلع در ادامه خاطرنشان کرد: “بعد از حدود ۲ ساعت ماموران با دیلم اقدام به شکستن در کرده و ۵ مامور به داخل خانه یورش آورده و فورا به آقای رضوانی و مهمان‌شان، پسرخاله همسرش، دست‌بند زدند. این درحالی بود که خود ماموران دوربین داشته و از ابتدا درحال فیلمبرداری بودند. بعد از تفتیش و به هم ریختن خانه، لپتاپ، ۲ گوشی موبایل و یک فلش‌مموری متعلق به آقای رضوانی را ضبط کرده و با نشان دادن حکم بازداشت وی، ساعت ۱۰:۴۵ او و وسایل شخصی اش را با خود بردند.”

منبع نزدیک به خانواده رضوانی هم‌چنین در مورد اتهامات احتمالی، محل نگهداری و آخرین وضعیت این شهروند بازداشت شده تاکید کرد: “هنوز اتهام آقای رضوانی مشخص نیست. وی را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. در همان روز با مادرش تماس گرفته و از سلامتش خبر داده بود. اما از آن روز تا کنون خانواده‌اش از وضعیت وی اطلاعی در دست ندارند.”

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.