عیسی کلانتری: خلیج فارس بی‌صاحب است و هیچ کشوری مقید به حفظ تنوع زیستی آن نیست

دوشنبه, 21ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، ضمن اشاره به عدم مقید بودن کشورهای حاشیه خلیج فارس به حفظ تنوع زیستی آن گفت خلیج فارس امروز «بی‌صاحب» است.

کلانتری روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در همایش تنوع زیستی ضمن اشاره به کافی نبودن بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه گفت:‌ «امروزه هیچ کشوری خود را مقید به حفظ تنوع زیستی خلیج فارس نمی‌داند و خلیج فارس امروز بی‌صاحب است.»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت دبیر شورای امنیت ملی کشور به این سازمان نامه‌ای داده و اعلام کرده مسایل مرتبط با تنوع زیستی و ژنتیکی «امنیتی» به شمار نمی‌روند. 

کلانتری بر همین اساس اضافه کرد: «از این رو محققان و متخصصان و تنوع زیستی و ژنتیکی خیالشان راحت باشد و بدانند که این مسائل مشکلات امنیتی ندارند و ارگان‌هایی که خود را مدعی امنیت می‌دانند حق دخالت مستقیم ندارند.» 

این اظهارات در حالی است که طی سال‌های گذشته بازداشت و محکومیت شماری از فعالان محیط زیست به حبس از  سوی حکومت ایران بارها با انتقاد حامیان و تشکل‌های داخلی و بین‌المللی حقوق بشری مواجه شده است. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست  در ادامه در زمینه حذف تنوع زیستی و منابع ژنتیکی کشور به «فکر و سیاست کوتاه‌مدت»، «تجاوز اشخاص و ارگان‌ها» و «توسعه غیرعلمی و غیراقتصادی» به عنوان مشکلات دولتی و قانونگذاری اشاره کرد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.