زندانی سیاسی دکتر محمدحسن یوسف پور به اعتصاب غذای ۲۵ روزه خود پایان داد

چهارشنبه, 27ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

mohammadhasan-yusefpour-seifi-poster

 

سایت ملیون ایران: زندانی سیاسی دکتر محمدحسن یوسف پور به اعتصاب غذای ۲۵ روزه خود پایان داد. دکتر محمدحسن یوسف پور دکترای فلسفه و عضو مجموعه فعالان حقوق بشر و از اعضای جمعیت کودکان کار و خیابان، و نویسنده و کارگردان تئاتر و رادیو و تلویزیون است.

بر اساس اطلاعاتی که در سایت اینترنتی آزادگان انتشار یافته این فعال حقوق بشر ابتدا در اسفند ماه ۸۸ به‌همراه گروهی از فعالان حقوق بشر توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از چند روز به دلیل موقعیت شغلی‌اش(ایشان در آن دوره کارمند صدا و سیما بودند) آزاد شد. بعد از آن ایشان در تیر ۱۳۹۰ مجدداً بازداشت و پس از یک هفته بازداشت دربند ۲-الف سپاه و گذران دو هفته دربند ۳۵۰ زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.

ایشان پس از آن، توسط قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که از ۱۸ شهریور ۹۱ برای سپری کردن محکومیت‌اش در بند ۳۵۰ زندان اوین روزگار سرمی‌کند.

آن‌گونه که ایشان در وبلاگش اعلام کرده بود سه سال آن به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق فعالیت و عضویت در تشکیلات غیر قانونی موسوم به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمک به محکومین امنیتی و ترتیب خروج غیر قانونی آنها به خارج از کشور، جمع آوری نامشروع کمک مالی برای خانواده‌های زندانیان سیاسی-امنیتی و تودیع وثیقه بصورت نامشروع برای زندانیان امنیتی به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، می‌باشد.

و دو سال دیگر نیز به اتهام توهین به مقدسات(به استناد ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی) است که به‌خاطر مطلبی بود که ایشان درباره‌ی موسسه‌ی فاطمه زهرا در مشهد(درباره صیغه) و مقاله‌ی وضعیت زنان در ایران، در وبلاگش منتشر کرد.

شش ماه دیگر حبس ایشان نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام(به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی) به‌خاطر مقاله‌ی نگاهی به طرح امنیت اجتماعی در ایران و حجاب و انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران و کودکان کار و خیابان است که ایشان در در وبلاگشان منتشر کردند.

ایشان همچنین یکی از ده زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین بوده‌اند که در ۸ اردیبهشت ۹۲ در پی اقدامات غیرقانونی مسئولین زندان به انفرادی منتقل شده بودند که سرانجام پس از ۳روز اعتصاب غذا، ۱۸ اردیبهشت ۹۲، به بند عمومی بازگردانده شدند(بخوانید: «»)

این زندانی سیاسی به ویزیت متخصص مغز و اعصاب برای مشکل دیسک کمر خود و همچنین متخصص چشم پزشکی برای اختلالی که در شبکیه هر دو چشم باتوجه به ضعف بینایی شدید چشمانش(دید ۴ از ۱۰) دارد، و درمان این بیماری‌ها نیازمند است. ایشان همچنین دچار علائمی مانند فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب نیز می‌باشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.