یک زندانی در زندان خرم آباد اعدام شد/ رهایی سه زندانی از چوبه دار

یکشنبه, 7ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان پارسیلون خرم آباد به اجرا درآمد. از سوی دیگر سه زندانی در شهرستان های سراوان و اندیمشک که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انتخاب، یک زندانی در اندیمشک از مجازات اعدام رهایی یافت.

براساس این گزارش، در مردادماه سال ۹۵ گزارش قتل یک شهروند در یک درگیری مسلحانه به پلیس اندیمشک گزارش شد.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که ماموران خود را به محل رساندند و تحقیقات آغاز شد. شواهد اولیه نشان می‌داد که ضارب و مقتول با یکدیگر پسرعمو بودند و از مدتها قبل بر سر زمین‌های کشاورزی شان که در اراضی کرخه واقع شده و نحوه آبیاری‌ با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند. آن روز با بالا گرفتن این اختلافات متهم از روی پشت بام خانه اش که به حیاط خانه مقتول مشرف بود به سوی او و برادرش تیراندازی کرد که به مرگ یکی از آنها انجامید.

متهم بعد از این تیراندازی متواری شد و یک روز بعد خودش را به پلیس تسلیم کرد.

او در بازجویی ها گفت:‌ مقتول علاوه بر پسرعمویم، شوهر خواهرم بود و ۲ فرزند داشت. ما مدتها بود که بر سر آبیاری زمین‌ها با یکدیگر بحث مان شده و درگیری داشتیم و این درگیری ها ادامه پیدا کرده بود، تا اینکه روز حادثه در حالی که به شدت از دست پسرعمویم عصبانی بودم اسلحه ای که در خانه داشتم را برداشتم و روی پشت بام رفتم. خانه ما کنار خانه پسرعمویم قرار دارد و از آنجا او و برادرش را دیدم که در حیاط بودند و شروع به تیراندازی به سوی آنها کردم. می‌خواستم آنها را بترسانم تا شاید از این راه مشکلات مان برطرف شود اما هر دو نفرشان هدف گلوله قرار گرفتند و شوهرخواهرم فوت و برادرش مجروح شد اما باور کنید هدفم قتل نبود و حالا پشیمان هستم.

در ادامه روند رسیدگی به این پرونده، متهم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان محاکمه شد. در این جلسه عموی متهم بعنوان ولی دم مقتول خواستار اعدام او شد. در جلسه محاکمه پسرعموی دیگر متهم که در این حادثه دچار نقص عضو شده نیز خواستار مجازات او شد. در این شرایط بود که قضات دادگاه متهم را گناهکار تشخیص داده و او را به اعدام محکوم کردند. این رای مدتی بعد نیز در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

چند روز قبل قرار شد رسیدگی به پرونده با اجرای حکم پایان یابد. از آن زمان تلاش ها برای ایجاد صلح و سازش در پرونده آغاز شد. یکی از افرادی که در این بین نقش زیادی داشت زعیم شیخ علی بن ناصر آل نبهان بود، جوانی که بخاطر تلاش‌هایش در ایجاد صلح و سازش شناخته شده است. در این شرایط سرهنگ گوروئی، فرمانده انتظامی اندیمشک و سروان هکی، فرمانده پاسگاه شهر آزادی نیز برای رضایت دادن اولیای دم پادرمیانی کردند تا اینکه اولیای دم بعد از گذشت هفت سال از مجازات متهم گذشت کردند و به این زندانی زندگی دوباره بخشیدند.

رهایی دو زندانی از اعدام در سراوان

به گزارش فارس، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان از رهایی دو زندانی محکوم به اعدام خبر داد.

حمیدرضا بندانی بیان کرد: با توجه‌ به نزدیک‌ شدن اجرای حکم برای یک فقره پرونده قتل در سراوان، مراحل اخذ رضایت از طرفین پرونده در شورای حل اختلاف شهرستان سراوان آغاز شد.

وی افزود: با تلاش واحد اجرای احکام کیفری دادسرا پس از رایزنی‌ ها و تلاش‌ های فراوان جلسه با حضور اولیا دم و طرفین پرونده برگزار شد که در نهایت اولیای دم طرفین پرونده رضایت خود را اعلام و دو نفر از مجازات حتمی اعدام رهایی یافتند.

افزایش شمار زندانیان اعدام شده در زندان پارسیلون خرم آباد به چهار تن

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه ششم مرداد ماه، حکم اعدام یک زندانی زن در زندان پارسیلون خرم آباد به اجرا در آمد.

براساس این گزارش، این زندانی زن پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

روز گذشته، هرانا با انتشار گزارشی از اعدام سه زندانی دیگر با اتهاماتی مشابه در این زندان خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.