افزایش قیمت ها و توقف تولید، نتیجه تغییر مداوم سیاست‌های ارزی

شنبه, 28ام مرداد, 1391
اندازه قلم متن

مدام سیاست‌های دولت در حال تغییر است: در خلال دو هفته اخیر که سیاست‌های ارزی از سوی دولت با تغییرات مداوم همراه بود، قیمت‌ها در بازار رو به افزایش گذاشته است.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز مرجع به پنج اولویت اول، اعلام کرد: در صورتی که برای واردات لوازم خانگی ارز تخصیص نیابد، واردات کاهش یافته و قدرت انتخاب از مصرف‌کننده سلب می‌شود.

ایلنا: محمد طحان پور، در این خصوص گفت: ما می‌پذیریم که تامین ارز به کالاهای اساسی از اولویت بیشتری برخوردار است، اما معتقدیم که عدم تخصیص ارز برای لوازم خانگی منجر به توقف واردات می‌شود. باتوجه به اینکه تولیدات داخل توان تامین نیاز کامل بازار را ندارند، قطع تخصیص ارز برای واردات منجر به کاهش موجودی بازار خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه دولت باید ارز مورد نیاز تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات لوازم خانگی را تامین کند، افزود: اگر قرار است تولید و صنعت لوازم خانگی در کشور پا برجا مانده و به حیات خود ادامه دهد، باید ارز مورد نیاز این بخش تامین شود.

طحان‌پور ضمن انتقاد از تغییر مداوم سیاست‌ها ارزی توسط مسئولان اذعان کرد: متاسفانه تغییر مداوم سیاست‌های ارزی، به ایجاد التهاب در بازار منجر شده است. به عبارتی نوسانات مداوم در سیاست‌های ارزی، به نوعی بازار را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه مدام سیاست‌های دولت در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: در خلال دو هفته اخیر که سیاست‌های ارزی از سوی دولت با تغییرات مداوم همراه بود، قیمت‌ها در بازار رو به افزایش گذاشته است. کما اینکه برخی از واحدها و کارخانجات نیز تولید خود را متوقف کرده‌اند چرا که تقریبا خود را بلاتکلیف می‌بینند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.