بیماری قلبی و ترکش متحرک؛ اسماعیل گرامی مقدم از درمان محروم است

یکشنبه, 26ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

esmail gerami moghaddam

اسماعیل گرامی مقدم، عضو و سخن‌گوی حزب اعتماد ملی، عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی در زندان به سبب حرکت ترکش بازمانده از زمان جنگ در کتف خود به سمت قلب دچار ناراحتی قلبی شده و هیچ اقدامی برای اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان برای مداوا انجام نمی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل گرامی مقدم، عضو و سخن‌گوی حزب اعتماد ملی، عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی که دوران بازداشت و محکومیت خود را در بند هفت زندان اوین می گذراند دچار بیماری قلبی شده که این بیماری قلبی به سبب ترکشی است که از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق در کتف او بر جای مانده بود. گفتنی است که این ترکش به سمت قلب او حرکت کرده و این حرکت باعث دردها و بیماری شدید قلبی برای این فعال سیاسی در بند شده است و هیچ اقدامی نیز از سوی مسئولین قضایی و امنیتی برای ارسال این فعال سیاسی بیمار به بیمارستانی خارج از زندان برای مداوا صورت نمی گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که چندی پیش شورای پزشکی قانونی، حکم عدم تحمل کیفر وی را صادر کرده که صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از آزادی این فعال سیاسی ممانعت به عمل می آورد.

همچنین سر اسماعیل گرامی در طول چند هفته گذشته دو بار به دلیل از بین رفتن کامل بینایی او در حال حرکت به اجسام سخت برخورد کرده و دچار خراش و بریدگی شده است.

اوائل مهر ماه سال جاری خانواده گرامی‌مقدم با توجه ناتوانی جسمی او در تحمل کیفر، درخواست تبدیل قرار بازداشت و آزادی او شده‌اند که با وجود ارسال پرونده برای بررسی به دادگاه انقلاب نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی جسمی برای تحمل کیفر، هنوز تغییری در شرایط این زندانی سیاسی ایجاد نشده است.

همچنین پیشتر اخباری مبنی بر بودن اسماعیل گرامی مقدم در وضعیت بازداشت موقت مطرح شده و عنوان شده بود که پرونده ای جدید در شعبه یک دادسرای اوین برای او ایجاد شده و اخبار رسانه ها حاکی از آن است که وزارت اطلاعات شاکی جدید گرامی مقدم است.

اسماعیل گرامی مقدم نماینده سابق مجلس ایران، عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی و سخن‌گوی این حزب روز اول مردادماه سال‌جاری پس از تحمل ۴۵ روز زندان انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند ۷ این زندان منتقل شد.

آقای گرامی مقدم در طول ۴۵ روز زندان انفرادی خود در بند ۲۰۹ زندان اوین، ۱۷ کیلو کاهش وزن پیدا کرده و دچار لاغری مفرط و لرزش اندام‌های حرکتی از جمله لرزش دست و پای خود شد.

گرامی مقدم، سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که پس از انتخابات سال ۸۸ برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود، به محض ورود به کشور و در فرودگاه امام خمینی بازداشت و به انفرادی زندان اوین منتقل شد، او پس از ۴۵ روز انفرادی برای تحمل ۵ سال حبس که به صورت غیابی برای او صادر شده بود، به بند عمومی زندان اوین انتقال یافت.

آقای گرامی مقدم در بند ویژه وزارت اطلاعات در زندان اوین، تحت فشار جسمانی و روحی برای اعتراف درباره “نامه کاندید های معترض به نتیجه انتخابات سال ۸۸ به مقامات کاخ سفید” بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.