روحانی: پرونده حقوق‌ها باعث فراموشی دزدی‌های قبلی نمی‌شود

یکشنبه, 27ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

fich-hoghughi

حسن روحانی در سخنرانی خود در کرمانشاه منتقدان روند رفع تحریم‌ها را به سیاه‌نمایی متهم کرد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره پرونده حقوق‌های بالا گفته است که اگر در گوشه‌ای تخلفی بوده به این معنا نیست که “دزدی‌های سال‌های قبل” فراموش شود.

آقای روحانی امروز یکشنبه ۲۷ تیر در سخنانی در کرمانشاه هشدار داد که “اگر آقایانی هستند که می‌خواهند مسئله فیش‌ها را ادامه دهند تا دزدی‌های قبلی فراموش شود، مردم فراموش نمی‌کنند”.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد که در سال‌های گذشته تخلف‌هایی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده که “اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه دستگاه‌ها و همه نهادهای عمومی است”.

او وعده داد که “در یک مصاحبه مفصل به صورت صریح” به مردم خواهد گفت که تخلف‌ها در همه جا بوده، اما دستگاه‌های نظارتی به درستی به وظایفشان عمل نکرده‌اند.

در هفته‌های اخیر پرونده حقوق‌های بالای مدیران دستگاه‌های دولتی در ایران باعث کناره‌گیری تعدادی از مدیران بیمه و بانک شده و در حال رسیدگی قضایی است.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که گروهی از حاضران در جریان سخنرانی آقای روحانی علیه رکود، بیکاری و حقوق‌های بالا شعار دادند که باعث شد رئیس جمهور ایران برای لحظاتی سخنرانی خود را قطع کند. آقای روحانی در واکنش به معترضان گفته است: “خب گوش نمی‌کنید و مدام شعار می‌دهید با این شعارها که مشکلات حل نمی‌شود”.

امروز در مجلس ایران، نمایندگان با بررسی یک فوریتی طرح “شفاف‌سازی حقوق‌های مدیران دولتی” موافقت کردند.

طبق این طرح پرداخت‌هایی که خارج از احکام قانونی صورت گرفته باشد، “ناحق” محسوب می‌شود و دریافت‌کنندگان موظف به بازگرداندن وجوه دریافتی می‌شوند.

رئیس جمهور ایران با اشاره به انتقادها از روند رفع تحریم‌های ایران و “سیاه‌نمایی” درباره این موضوع گفت: “عده‌ای که بسیار عقب‌مانده و اقلیت هستند صدایشان را بلند می‌کنند. آنها نمی‌بینند چه کار بزرگی ملت سرافراز ایران انجام داده است”.

علاوه بر چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار و منتقد دولت در ایران، آیت‌الله خامنه‌ای تا کنون بارها به صراحت از روند اجرای برجام (توافق هسته‌ای) ابراز نارضایتی کرده و آمریکا و غرب را به عمل نکردن به تعهداتشان متهم کرده است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.