نظام پزشکی، جراح معالج عباس کیارستمی را به «سه ماه محرومیت از کار در محل تخلف» محکوم کرد

kia-rostami

بر اساس متن حکم هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی که مانوش منوچهری یکی از وکلای خانواده کیارستمی منتشر کرد، این هیات در جلسۀ ١٨ شهریور سال جاری، با بررسی اوراق و محتویات پرونده، دکتر احمد میر متخصص جراحی را به سبب «تاخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم»، «مغایرت در شرح عمل» و «ترک بیمار و رفتن به مسافرت» به سه ماه محرومیت از مطب محکوم کرد.

در حکم صادر شده توسط هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی آمده است «به لحاظ تاخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم علیرغم وجود شواهد کلینیکی و پارا کلینیکی دال بر خونریزی بیمار که این تاخیر منتهی به بروز عوارض بعدی گردیده و نیز وجود مغایرت در شرح عمل و اظهارات شفاهی پزشک معالج، عدم درج نتیجه ویزیت بیمار و سیر بیماری به طور روزانه در پرونده بالینی، ترک بیمار با وجود عوارض ایجاد شده و رفتن به مسافرت که از مصادیق قصور پزشکی تلقی می‌گردد محرز و مسلم بوده» به استناد بند “د” ذیل تبصره ١ ماده ٢٨ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣/١/٢۵ «حکم به محکومیت نامبرده به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد رأی صادره ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و تجدید نظر در هیأت تجدیدنظر انتظامی نظام پزشکی استان تهران است». این شکایت از سوی بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی تسلیم نظام پزشکی شده است.

هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی در بارۀ «شکایت دیگر شاکی علیۀ دکتر مازیار پارسا و مدیربیمارستان جم دکتر محسن تدین‌فر مبنی بر قصور پزشکی» مقرر کرد این «پرونده تفکیک و جهت رسیدگی و انجام تحقیقات لازم به دادسرای سازمان نظام پزشکی اعاده گردد».

عباس کیارستمی از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام سه عمل جراحی در ناحیه روده در ایران بستری شده بود و سرانجام به دلیل تداوم مشکلات و به منظور پیگیری درمان در ٨ تیر به پاریس منتقل شد و در همین شهر درگذشت.

احمد کیارستمی، فرزند کارگردان سرشناس سینمای ایران، روز چهارشنبه ۱۶ تیر/ ۶ ژوئیه، در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه گفت که خانوادۀ او موضوع «خطای پزشکی» رخ داده در بارۀ عباس کیارستمی را از طریق قضائی پیگیری خواهد کرد زیرا موضوع از نظر وی فقط شخص پدرش نیست، بلکه «یک معضل بزرگتری است که باید به آن معضل نگاه شود و این که چگونه می‌شود این معضل برطرف شود». وی در همین گفتگو تأکید کرد که حل این «معضل پزشکی»، جزو وظایف وزارت بهداشت است.

احمد کیارستمی گفت که مرگ پدرش بر اثر “آمبولی” (لخته شدن خون) و سکته وسیع مغزی بوده است. وی ابتلاء عباس کیارستمی را به سرطان شایعه خواند و ابراز امیدواری کرد که پرونده پدرش به عنوان «یک مشکل همگانی» به صورت «درست‌ تر و ریشه‌ای ‌تر» پیگیری شود و این پیگیری «تأثیر مثبتی برای برداشتن این مشکل در جامعه پزشکی ایران» داشته باشد.

احمد کیارستمی، پیش از این در صفحه فیس بوک خود نوشته بود: «وضعیت درمان پدرم بسیار نامناسب بود و صدمه‌هایی غیرقابل برگشت ایجاد شد که عمدتاً به دلیل اشتباه پزشکان معالج بود».

از: ار.اف.ای

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل