سازمان عفو بین الملل: محمد علی طاهری کجاست؟

جمعه, 7ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

mohammad-ali-taheri-tahery-300x191

سازمان عفو بین الملل روز گذشته ۲۶ اکتبر ماه میلادی برابر با پنجم آبان‌ماه، با انتشار بیانیه ای با عنوان «محمدعلی طاهری کجاست؟» از تداوم بی‌خبری از آقای طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، خبر داد. این سازمان بار دیگر از حکومت ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل تاکید کرد به گفته خانواده آقای محمدعلی طاهری، بازجوی ارشد وی و یک مرد نقابدار در روز پنجم اعتصاب غذا، آقای طاهری را به اطاق بازجویی منتقل کرده و برای اعتراف ویدئویی تحت فشار قرار داده‌اند. به گفته این خانواده، درپی مقاومت آقای طاهری، وی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

عفو بین الملل بار دیگر ابراز نگرانی کرد: محمدعلی طاهری از مورخ ۲۸ سپتامبر (چهارشنبه هفتم مهرماه) دست به اعتصاب غذا زده و از روز ۱۶ اکتبر (یک‌شنبه ۲۵ مهرماه) در سلول انفرادی نگهداری شده است. مقامات از ارائه توضیح به خانواده‌اش در مورد سرنوشت و محل نگهداری او خودداری می کنند.

سازمان عفو بین الملل روز ۲۹ مهرماه نیز با صدور بیانیه‌ای با عنوان «بی خبری از محمدعلی طاهری، زندانی در اعتصاب غذا» از وضعیت این زندانی عقیدتی ابراز نگرانی کرده بود.

شایان ذکر است، خانواده، شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری درپی انتشار اخبار تایید نشده‌ای از «به کما رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا، ضرب وشتم و نگهداری وی در بیمارستان بقیه الله ونک» در روزهای اخیر با خواست کسب خبر از وی، در مقابل این بیمارستان با «گل و شیرینی» دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند که مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

هرانا پیش‌تر در گزارشات «برخورد و درگیری در تجمع هواداران محمدعلی طاهری در تهران/ ویدئو»، «ضرب و شتم و بازداشت هواداران محمدعلی طاهری در تهران / جزییات و اسامی»، «تجمع تعداد کثیری از هواداران محمدعلی طاهری؛ ضرب‌وشتم و بازداشت دوباره /بیانیه و تصاویر» و «گزارش ویدیویی از تجمع هواداران محمد علی طاهری» مشروحا به وقایع  این تجمعات پرداخته است.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.