روحانی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را ‘مایه شرمساری’ خواند

دوشنبه, 1ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در نامه‌ای به وزرای کشور و دادگستری ایران لغو مراسم سخنرانی علی مطهری، نایب رئیس مجلس را “مایه شرمساری” خوانده و از آنها خواسته است که با بررسی موضوع “متخلفین و اهمال‌کنندگان” را شناسایی و معرفی کنند.

آقای روحانی روایت علی مطهری از ماجرا را “بسیار تکان‌دهنده” خوانده و نوشته است رفتارهایی در شهر مشهد دیده می‌شود که با “آرمان‌ها و آموزه‌های” امام هشتم شیعیان بسیار فاصله دارد.

آقای روحانی با انتقاد از دادستانی مشهد نوشته لازم است رئیس قوه قضائیه ایران تاکید کند که استاندار و نیروی انتظامی و مقام‌های امنیتی “وظیفه حفظ اجتماعات قانونی و حمایت از آزادی بیان” را بر عهده دارند.

روز یکشنبه ۳۰ آبان مراسمی که قرار بود در شهر مشهد به مناسبت اربعین و با سخنرانی آقای مطهری برگزار شود، لغو شد.

ساعاتی بعد از لغو مراسم، آقای مطهری در نامه‌ای به رئیس جمهور ایران، از او خواست که روشن کند که “حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه”.

او لغو مراسم سخنرانی را اقدامی “داعش‌گونه” خواند و از آقای روحانی خواست که “تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیندیشید”.

رئیس جمهور ایران در نامه امروز خود پرسیده است: “آیا کسانی در مراکز حساس استان نفود کرده‌اند که گمان می‌کنند با بستن دهان‌ها و سد راه سالن‌های سخنرانی، می‌توانند راه پیشرفت و توسعه کشور در مسیر مورد نظر مردم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله را ببندند و راه را بر افراطی گری و دوقطبی سازی جامعه بگشایند؟”

آقای روحانی ابراز امیدواری کرده است که رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر کند و “با اعلام نتیجه آن مردم را نسبت به برخورد قانونی با تعرض به آزادی‌های اساسی دلگرم نمایند”.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.