آقاى کیهان! جناب وطن امروز! آن مرگ بر امریکا گفتن هاى تان چه شد؟!

یکشنبه, 17ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

این که ابلهى، حتى براى مدتى کوتاه، دست از کارهاى ابلهانه بر دارد، و قیافه ى آدم حسابى ها را به خود بگیرد، جاى شکر دارد؛ مردم دستکم در این مدت کوتاه از بلاهت هاى او در امان خواهند بود.

و این که کسى در مدت آرام گرفتن شخص ابله او را تحریک کند، و از او بپرسد که چه شده است دست از بلاهت برداشته، کار عاقلانه اى به نظر نمى آید ولى براى این که به پیروان او نشان داده شود که این شخص، بر هیچ حرف و سخن و نظر خود پایدار نیست، ناچار باید دودوزه بازى هاى او را به رخ اش کشید بلکه عبرتى باشد براى در پى روندگان او.

حکایت هارت و پورت کردن هاى جمهورى اسلامى و شاخ و شانه کشیدن هاى او حکایت جدیدى نیست. مثل هر موجود ناجوانمردى، گردنکشى هاى جمهورى اسلامى، براى کسانى ست که یا با او کارى ندارند، یا او را به حال خود رها کرده اند، یا مى خواهند به نحوى عاقلانه او را از خر شیطان پیاده کنند.

و باز، خود را به موش مردگى زدن و به مرخصى موقت رفتن جمهورى اسلامى، در مقابل کسانى بوده و هست که مثل ریگان و بوش و ترامپ با سنبه ى پر زور در مقابل او قرار مى گیرند و به جاى شیرینى، مشت نشان مى دهند و همان حکایت ها که در عرف جاهلان و جاهل مسلکان امرى ست مذموم و مایه تمسخر و خنده.

بعد از روى کار آمدن دونالد ترامپ و صدور فرمان هاى طوفانى او، جمهورى اسلامى مجددا در مقابل صاحب قدرتى که به قول خودش مثل دیگران «مهربان» نیست قرار گرفت. در طول این روزها، رهبرى که دائما در حال نطق و ایراد خطابه و تهدید جهان و غیره بود، به ناگهان لال شد و عمال او هم اگر سخنى گفتند و حرفى براى خالى نبودن عریضه زدند، سخن و حرف شان مثل همیشه غیر محترمانه و از موضع بالا نبود.

روزنامه هاى کیهان و وطن امروز، و سایت هاى یالثارات و رجا نیوز، در چند روز گذشته، نوشته هاى مشابه هم منتشر کردند و به نظر مى رسد، از بالا دستور رسیده است که در این روزها، به صورت فردى، شلنگ تخته نیندازند و همگى، مطالبى مشترک منتشر کنند. تیتر یک «امریکا هیچ غلطى نمى تواند بکند» کیهان هم مطلبى کاملا خبرى بود، و خلاصه ى کلامِ این چند روزه ى آقایان این بود که دولت اوباما، مواد اولیه را فراهم کرد و دولت ترامپ به پختن آش براى جمهورى اسلامى پرداخت!

به بیان روشن تر، هدف کیهان و وطن امروز و یالثارات و رجا نیوز و دار و دسته اسلامیّون خوف کرده و سر در لاک و «پناهگاه» فرو برده، از نوشتن همین مقالاتِ سر و ته زده، کوبیدن دولت روحانى و موضوع برجام است که اگر آمدن ترامپ و ضایع کردن گفت و گوهاى چند ساله با جمهورى اسلامى حاصلى نداشته باشد، اقلا مى توان از آن براى کوبیدن برنامه ریزان و ستایشگران داخلى برجام بهره گرفت.

من تقریبا در کمتر مطلبى از این رسانه هاى هوچى دیده ام که در باره ى ترامپ صحبت شود و همزمان، کاهِ کهنه ى سیاست هاى اوباما باد داده نشود.

بدیهى ست این سکوت مصلحت آمیز حکومت اسلامى، دیر زمانى پایدار نخواهد بود و رفتار ابلهانه ى حکومت، باید مجددا خود را در بیانى و کلامى نشان دهد. در جایى که دولت تازه به قدرت رسیده و کم حوصله ى ترامپ، نسبت به آزمایش موشک هاى دوربرد حساسیت دارد، حکومت اسلامى، دست به مانور بزرگ موشکى مى زند. این عمل ابلهانه باید با سخنان ابلهانه ى کسى مانند رهبر جمهورى اسلامى همراه شود تا هواداران حکومت احساس قدرت بکنند و در صورت لزوم وارد عرصه ى تظاهرات و شعار دادن هاى آتشین شوند.

اما گفتار هر چه باشد، واقعیتِ عملى، این است که رهبر، ناچار از «پناه» گرفتن در مامنِ موقت سکوت و دیوارهاى قطور بتنى است. تصور مى کنم عمال حکومت اسلامى آرزو مى کردند که بزرگداشت ٢٢ بهمن امسال چند ماه دیرتر صورت مى گرفت که روساى حکومت، ناچار به سخن گفتن نشوند و درست تر بگویم ناچار به سخن گفتن آتشین و ضد امریکایى نشوند. ترامپ و دولت اش، منتظر اعمال و سخنان آتشین و ضد امریکایى آقایان هستند. واکنش آن ها هم مثل زمان هاى گذشته به فاصله یک روز و دو روز و بعد از مشورت و بررسى کارشناسانه از طریق رسانه هاى رسمى نیست؛ امروز ترامپ در مقابل هر حرکت جهانى یا داخلى، بلافاصله «توییت» مى کند و واکنش اش را نشان مى دهد.

در این فاصله کیهان و وطن امروز و یالثارات و رجانیوز، باید بنشینند و فکرى به حال جمع و جور کردن حرف ها و سخنان رییسان و رییسکان خود بکنند تا ضمن حفظ حیات و بقاى حکومت اسلامى، حفظ آبرو نیز نزد هواداران ساده دل حکومت بشود.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.